خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

گردشگری سلامت در کشور توسعه می‌یابد/کاهش پرونده‌های تخلف پزشکی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۵۹

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در تلاشیم صنعت گردشگری سلامت را در کشور توسعه دهیم، گفت: متاسفانه در بخش گردشگری سلامت، دلالانی رشد کرده‌اند که منجر به آسیب‌هایی به گیرندگان خدمت در زمینه گردشگردی سلامت شده است.

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی در جلسه با روسای بیمارستان‌های خصوصی تهران گفت: در تلاشیم صنعت گردشگری سلامت را در کشور توسعه دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات ما تعرفه است که متاسفانه برداشت همه از تعرفه به مقوله فنی برمی گردد و تعرفه هتلینگ نادیده گرفته می‌شود.

جان بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای گروهی از مردم ممکن است پرداخت از جیب مهم نباشد و در دسترس بودن خدمت و دریافت خدمات با کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت در هزینه‌ها که سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده است مغایرتی با افزایش تعرفه‌ها ندارد، افزایش تعرفه یک عرف است، اما مدیریت هزینه موضوع دیگری است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سال آینده نظام ارجاع را آغاز و در کشور اجرا می‌کنیم و تلاش می‌شود، افرادی که می‌خواهند از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده کنند، از طریق نظام ارجاع وارد شوند.

وی ادامه داد: با انجمن‌های مختلف همکاری‌های خیلی خوبی داریم، تقریبا با تمام انجمن‌ها نشست داشته‌ایم و شروع به سطح بندی خدمات کرده‌ایم و راهنماهای بالینی را با محوریت مدیریت هزینه تدوین کردیم.

وی درخصوص گزارشات و پرونده‌های تخلف پزشکی گفت: تعداد کم پرونده‌های پزشکی که به ۱۹۰ گزارش و به تعزیرات ارسال شده است، ثابت کرده گروه پزشکی از تمام گروه‌ها کم خطا‌تر هستند.

وی به مدیریت حوزه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: متاسفانه به گردشگری سلامت کم پرداخته شده است، مخصوصا قسمتی که مربوط به بخش خصوصی است و لذا این بخش نیاز به مدیریت و هماهنگی است، چراکه قسمتی از این موضوع مربوط به سازمان میراث فرهنگی است و متاسفانه دلالانی رشد کرده‌اند که منجر شده آسیب‌هایی به گیرندگان خدمت در زمینه گردشگردی سلامت زده شود و شکایت‌هایی هم واصل شده است، که به دنبال انتقال بیماران به کلینیک به جای بیمارستان بوده است که مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی درمان به جد به این موضوع وارد شده است تا در بخش خصوصی که ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارد از پتانسیل‌ها استفاده و بیماران خارجی برای درمان پذیرش شوند.

وی افزود: باید سعی کنیم با حذف دلالان، آسیب‌های این حوزه از بین برود و فرایند ورود، خروج و پیگیری وضعیت درمانشان سازماندهی شود، مهم‌ترین مشکل ما در حوزه گردشگردی در بیرون از حوزه سلامت است و ما باید ورود و خروج‌ها را سامان بدهیم.

جان بابایی همچنین درخصوص کتاب ارزشگذاری نسبی گفت: ترجمه کتاب ارزشگذاری نسبی به کمک سازمان نظام پزشکی در حال انجام است، امیدوارم قسمتی از این کتاب که مورد اعتراض گروهی از همکاران پزشک است، به نقطه‌ای برسد که اختلافات برطرف شود، فاز بعدی اقدامات ما نشست با انجمن‌ها و واقعی کردن نسبت خدمت‌ها و رشته‌ها با یکدیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز