خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

سالانه 400 هزار جوان آموزش های امدادی را فرامی‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۹۰

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر (جشنواره احسان) با حضور رئیس و معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و جمعی از مسولان استانی و منتخبین جشنواره از سراسر کشور در تالار امام علی (ع) استان قم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر برگرفته از باب احسان کتاب ارزشمند بوستان سعدی طراحی شده است.

در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر دکتر مسعود حبیبی اظهار کرد: نوجوانان باید قدر این هنر خود را در عرصه نمایش و سرود بدانند چرا که آثاری با ارزش و اثر گذار است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: بدون برنامه های راهبردی و هدفمند نمی توان جوانانی شاداب داشت باید با تلاش هایی که انجام دهیم مسیر آنان را مشخص سازیم.

وی بیان کرد: اگر حرکتی اثر بخش باشد می تواند آسیب ها را درمان کند افتخار ما در جمعیت هلال احمر این است که برنامه های زیادی را برای یک میلیون نفر عضو جوان داریم البته باید با این اعضا در تعامل بود و با همکاری های لازم فرصت های ارزشمندی را ویژه جوانان فراهم کرد.

حبیبی یادآور شد: ما در جهت تحقق اهداف از همه مسئولان مساعدت می طلبیم؛ مقام معظم رهبری نسبت به جوانان دغدغه های زیادی داشته اند و بارها در حضور آنان در عرصه های مختلف تاکید کرده اند.

وی گفت: ما زمانی می توانیم موفق باشیم که جوانان با نشاط و امیدوار داشته باشیم و از عواملی که زمینه ساز ناامیدی است پرهیز شود. امید جزء مکتب و باورهای ماست و انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) برای حرکت برای ساختن به ما انرژی می دهد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: ما در هلال احمر آموزش را از کودکان آغاز کردیم و نونهالانی در ۵ تا ۷ سال داریم و به آن ها یاد می دهیم مهربان باشند و از یکدیگر دستگیری کنند. ما ۳ هزار و ۵۰۰ کانون غنچه های هلال داریم که فقط به آن ها مواجه شدن با آتش را یاد نمی دهیم بلکه مهربان بودن را می آموزیم که نیاز امروز و فردا هست.

وی بیان کرد: دانش آموزان به مهارت علم و دانش نیاز دارند تا از تجارب هم استفاده کنند ما به آن ها می آموزیم مهربانی را پیشه کنند؛ پزشکی که بتواند با بیمار بهترین ارتباط را برقرار کند موفق خواهد بود.

حبیبی اظهار کرد: در طول سال ۴۰۰ هزار نفر آموزش ها را سپری می کنند و کار گروهی را می آموزند تا با هم و پشتیبان هم باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش جمعیت هلال احمر قم و معاونت دانش آموزی در جهت برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است، تصریح کرد: تلاش مسئولان جای تقدیر دارد این گونه برنامه ها جوانان را بیمه و توانمند می کند نه تنها مسائل تربیتی را سرعت می بخشد بلکه بهتر زندگی کردن را به آن ها می آموزد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: گاهی یک نغمه و سرود و نقاشی اثری برتر از ده ها سخنرانی دارد این جشنواره به نام سعدی شاعر بزرگوار و فرهیخته مزین است. ما نیز در هلال احمر اصول هفت گانه انسانیت و بشر دوستی و اهداف والایی را به جوانان یاد می دهیم و آن ها می آموزند انسان خلیفه الله است و باید بیش از این مهر بورزد.

حبیبی اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه تلاش های ارزنده ای با حضور جوانان صورت گرفت امید است با مدد الهی بتوانیم فرصت های بیشتری برای خوبی کردن و خدمت به هم نوع استفاده کنیم.

بسیاری از مشکلات کشور با بها دادن به جوان‌ها حل می‌شود

همچنین در ادامه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر (جشنواره احسان) سعید بابایی معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره بیان کرد: از ادبیات کهن سرشار از نیکی و مهربانی و صفایی که داشته ایم دور شده ایم.

وی تصریح کرد: افراد قدیمی وقتی می خواستند سخنی بگویند آن را با بوستان و گلستان و شاهنامه فردوسی و مضامینی آکنده از انسان دوستی و بشر دوستی آغاز می کردند.

بابایی خاطرنشان کرد: ما پدرها و مادرها از یاد بردیم که میراث گرانبهایی که به ما رسیده است را به فرزندان مان منتقل کنیم شاید چنین نیازی بود که تصمیم گرفتیم جشنواره ای سرود و تاتری با محور خاص به نام احسان و دوستی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: چندی قبل جلسه ای معمولی برگزار شد و فردی فرهیخته در جلسه حضور داشتند و این شعر را از باب احسان بوستان سعدی قرائت کردند که به نظرم دارای مضامین ارزشمندی برای متولیان است شعری از سعدی شیرین سخن که از احسان سخن می گوید که همچون کمندی بر دور گردن است.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران یادآور شد: اگر احسان و نیکوکاری باشد بسیاری از گره های این کشور حل می شود فکر می کنیم بسیاری از مشکلات برنامه ای به دلیل فقدان بودجه عملیاتی نمی شود.

وی ادامه داد: در حالی که این گونه نیست هر گاه کلام نیک داشته باشیم وقتی که روی گشاده و و دربهای اتاق را به روی جوانان و نوجوانان بگشائیم و مسئولان و معلمان و مدیران درب ها را به روی این نسل باز گذاشتند همین جوانان که برخی به عنوان تهدید به آن ها نگاه می کنند به فرصت های با ارزشی تبدیل خواهند شد.

بابایی عنوان کرد: استان قم میزبان این جشنواره سراسری در جمعیت هلال احمر کشور است در این جشنواره لفظ سرود و نمایش مهم نیست بلکه از نظر فکری و محتوایی سرشار از بار معانی ارزشمند در باب احسان است خوشبختانه قم توانست در یک سال این جشنواره را با تلاش فراوان به ثمر بنشاند.

وی تصریح کرد: صاحبان اصلی جشنواره دانش آموزان هستند که با حضور مربیان و معلمان سراسر کشور در این جشنواره حضور یافته و به رقابت پرداخته اند.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران یادآور شد: در منازل ما قرآن کریم را داریم اما گاهی فقط برای بدرقه و آئین هایی مانند سال تحویل و عقدها و عروسی ها به آن رجوع می کنیم در حالی که مضامین انسان ساز قرآن با ارزش تر از این است.

وی گفت: همچنین در کشور دارای میراث گرانبهای ادبیات کهن و آثار ادبی فاخری هستیم که مورد بی توجهی قرار می گیرد امید است ما نیز به این داشته های ارزشمند و گران سنگ رجوع داشته باشیم و در شیوه های زندگی از آن بهره بگیریم.

بابایی بیان کرد: این جشنواره در جهت تحقق اهداف جمعیت هلال احمر و تقویت روحیه نشاط و شادابی و تشکیل انسجام تشکیلاتی در میان اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد گرایش گروه های سرود و تئاتر دانش آموزی فعال، به تولید محتوا در زمینه صلح و بشردوستی و همچنین ایجاد شور و نشاط نوع دوستی برای تجلی گفتارها و رفتارهای بشردوستانه در قالب هنری از دیگر اهداف این جشنواره به شمار میرود.

جمعیت هلال احمر نماد عملی دوست داشتن انسان ها است/ جامعه جوان نیاز به نشاط، شادابی و امید دارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر (جشنواره احسان) گفت: خلقت انسان دارای حکمت و فلسفه است زیرا انسان خلیفه الله می باشد و این ظرفیت را دارد که صفات الهی را در وجود خود متجلی سازد.

 احد جمالی، اظهار کرد: خداوند انسان ها را دوست دارد و هر آن کس که انسان ها را بیشتر دوست داشته باشد بیشتر مورد عنایت خداوند است. جمعیت هلال احمر نماد عملی دوست داشتن انسان ها می باشد چنین تلاش های ارزنده ای در بشردوستی قابل تقدیر می باشد.

جمالی تصریح کرد: جشنوراه ملی احسان متشکل از تئاتر وسرود است و جا دارد از دست اندرکاران تقدیر کنیم باید بدانیم جوانان آینده سازان نظام هستند و امید همه ما به آنهاست و باید برای آن ها تلاش کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: جامعه باید نشاط و شادابی لازم را داشته باشد یکی از علت های رخوت و رکود در جامعه ما تسلب و جمود فکری فردی و جمعی است جامعه ای که دارای جمود باشد و از تغییر بترسد پیشرفت نمی کند.

وی تاکید کرد: خواه ناخواه دنیا لحظه به لحظه در حال تغییر است و باید جرات و جسارت تغییر را داشته باشیم تا از سکون به حرکت در آئیم.

جمالی بیان کرد: امام علی(ع) می فرماید در برابر تغییر مقاومت نکنید بلکه آن مدیریت کنید از این رو باید به سمت پویایی و بالندگی حرکت کنیم و نسبت به دنیا عقب تر نرویم بایستی بالندگی را مد نظر و جسارت لازم را داشته باشیم تا قالب جمود فکری را بشکنیم.

وی گفت: فرهنگ غالب گفتمان است و باید ملی و جهانی فکر کنیم و منافع ملی را در نظر بگیریم و در مسائل منطقه ای در راستای جهانی فکر کردن به بومی سازی مسائل بپردازیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم یادآور شد: سعدی شیراز، احسان را به خوبی تعبیر می سازد افتخار آن را داریم که شعر سعدی شیراز در سازمان ملل با این مضمون بنی آدم نقش بسته است سعدی واقعا افتخار فرهنگ و ادب سرزمین ما می باشد.

وی بیان کرد: ما در خوب آموزی وظیفه داریم تا مسائل خوب را از افراد اندیشمند در جامعه بگیریم و آن را توسعه دهیم. فعالیت های هلال احمر نمونه مجاهدت در راه خدا و خدمت به بشریت است و باید قدردان این فرصت ها باشند.

جامعه بشری تشنه انسان دوستی و بشردوستی است/ تاکید ویژه بر فرهنگ سازی در فعالیت های انسان دوستانه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر (جشنواره احسان) گفت: امیدواریم میزبان خوبی برای جشنواره بوده باشیم و مهمانان جشنواره از برکات سفر به قم بهره مند شده باشند.

 دکتر محمد گل فشان، اظهار داشت: این جشنواره ویژه کانون های دانش آموزی در بخش های فردی و گروهی از باب احسان بوستان سعدی است. یکی از اهداف والا و مقدس جمعیت هلال احمر فعالیت های انسان دوستانه است که باید قدم های بلند تری را در این مسیر برداریم و در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ در جامعه زمینه را فراهم سازیم.

گل فشان خاطرنشان کرد: هنر و به ویژه سرود و تئاتر ظرفیت های مهمی در آموزش مفاهیم دارد خوشبختانه از همه استان ها در جشنواره شرکت داشتند و استقبال چشمگیر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: در این جشنواره از نوآوری ها و ابتکارات مختلفی استفاده شده است و تلاش شد با زبان فرهنگ و هنر مخاطبین را به سمتی ببریم که حس انسان دوستانه تجلی بیشتری یابد.

وی عنوان کرد: جامعه کنونی بشری تشنه مسائل انسان دوستی و بشردوستی است و باید آن را تبیین کرد متاسفانه جوامع به سمت خشونت و مسائل خاص قدرتی پیش می رود و در چنین جامعه ای حس انسان دوستانه ایجاد کردن کار سختی است.

گل فشان گفت: باید این موضوعات را با زبان هنر و ابزارهای خاص گسترش دهیم تا جوامع به سمت و سوی انسان دوستی سوق یابند. ما از اعتمادی که مسئولان به استان قم داشتند تقدیر می کنیم و خوشحالیم که میزبان جشنواره ای بودیم که دستاوردهای خوبی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: از داوران و هنرمندانی که آثار را برگزیدند تقدیر می کنیم همچنین از جمعیت هلال احمر که خدمت در مسیر بشر دوستی را افتخار می داند و جشنواره احسان را راه اندازی کرده است.

وی گفت: ما بر آنیم با برنامه ریزی های لازم اردوهایی را نیز دراستان قم داشته باشیم و از حضور جوانان هلال احمر در کشور برای حضور در این اردوها دعوت به عمل بیاوریم.

در این جشنواره اعضای گروه سرود کانون دانش آموزی دبیرستان امامت جمعیت هلال احمر که حایز رتبه های برتر کشور شده اند به اجرای سرود پرداختند و همچنین غنچه های هلال احمر در مراسم خیرمقدم مشارکت کرده و نهایت از نمایندگان منتخبان برگزیده با اهدای تندیس، لوح و سردیس یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز