خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

طرح ترافیک جدید 20 درصد از شلوغی تهران را کاهش خواهد داد/شهردار از ما خواسته تا پایان سال خط 7 را تکمیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۷۷

پورسیدآقایی گفت: تکمیل خطوط مترو اولویت شهرداری است و حل ترافیک در گرو این مسئله است اما ما به شدت با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه سی و هشتیمن جلسه شورای شهر تهران، محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) با اشاره به مصوبه امروز شورا در خصوص صدور 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو گفت: مردم تهران می‌دانند که تکمیل خطوط مترو اولویت شهرداری است و حل ترافیک در گرو این مسئله است اما ما به شدت با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

او ادامه داد: خط 7 مترو به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل شد و برای اینکه بتوانیم تا ابتدای سال آینده این دو خط را افتتاح کنیم؛ به منابع مالی نیاز داریم و پس از اخذ مصوبه شورا باید مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه را هم برای این اوراق مشارکت دریافت کنیم. بازپرداخت 50 درصد اوراق از محل منابع دولت خواهد بود و بقیه به عهده شهرداری است و امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان سال اوراق را منتشر کنیم.

پورسیدآقایی در تشریح جزئیات اوراق مشارکت گفت: بانک عامل را بانک شهر انتخاب کرده‌ایم و شهردار از معاونت حمل و نقل خواسته است تا پایان سال؛ خط 7 را تکمیل کند. امیدواریم با تزریق منابع مالی این کار انجام شود اما تزریق دیر صورت گرفته و برخی از تجهیزات باید از خارج از کشور وارد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک در خصوص اظهارات ضد و نقیض پلیس درباره طرح جدید ترافیک تصریح کرد: سردار منتظرالمهدی (سخنگوی پلیس) خودش اعلام کرده که مسئولیت قانونی ترافیک به عهده شورای ترافیک تهران است که خود پلیس هم در آن عضویت دارد. رایزنی‌ها با پلیس انجام شده است و طرحی که سال 97 اجرایی می‌شود نسبت به طرح اولیه اصلاحاتی داشته و این اصلاحات در جهت مطمئن شدن از کاهش میزان ترافیک است.

او ادامه داد: با اجرای این طرح 20 درصد از حجم ترافیک تهران کاهش خواهد یافت اما ناجا و وزارت کشور برای این امر نیازمند تضامین عملیاتی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز