خبرگزاری کار ایران

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله زده خبر داد:

بازسازی و احداث ۴۵ خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۱۹

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور بازسازی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده با تاکید بر اینکه وقوع زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه تاثیری بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نداشته است، گفت: در این مناطق بعد از وقوع زلزله ارائه خدمات با جامعیت کامل استمرار داشت و اولین اقدامی که وزارت بهداشت در نظر گرفت بازسازی، احداث و تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی آسیب دیده با کمک خیرین بود.

به گزارش ایلنا، طیب قدیمی با اشاره به ارزیابی مراکز آسیب دیده در چند نوبت، افزود: طی این ارزیابی‌ها، مراکزی که نیاز به تعمیر و بازسازی و یا احداث مجدد داشتند مشخص شد و در حال حاضر زمین ۲۳ خانه بهداشت به منظور بازسازی تحویل خیرین شده و ۲۲ خانه بهداشت هم به منظور انجام کارهای اجرایی تعیین تکلیف شدند و به طور کلی خانه‌های بهداشتی که نیاز به تعمیر و بازسازی و یا نیاز به ساخت مجدد داشتند توسط خیرین انجام می‌شود و مابقی نیز توسط وزاررت بهداشت انجام خواهد شد.

قدیمی با بیان اینکه ۸ مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله زده نیاز به احداث مجدد دارند، افزود: در این زمینه نیز خیرین زمین را برای احداث مجدد این مراکز تحویل گرفتند و برای مراکز جامع سلامت دیگر هم که نیاز به تعمیر و احداث دارند با همت خیرین و منابع جمع آوری شده توسط کمپین هنرمندان و قهرمانان ورزشی اقدام می‌شود و مابقی هم توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین، مراکز جامع کلینیک دندانپزشکی که از قبل از وقوع زلزله وجود نداشت نیز راه اندازی و یک مرکز در ثلاث باباجانی و یک مرکز هم در سر پل ذهاب احداث خواهد شد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور بازسازی و احداث مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده در خصوص بیمارستان‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده گفت: در شهر سر پل ذهاب بیمارستانی که دارای دو فاز بود، فاز اول بیمارستان با ۵۰ تخت آسیب دیده که عملیات مقاوم سازی و اجرایی آن در حال انجام است و تحویل پیمانکار مورد نظر است و در کنار فاز اول بیمارستان، فاز دوم که قسمتی از آن بنا شده بود و در این حادثه آسیب دیده بود برای بازسازی و ساخت مجدد نیاز به تخریب دارد و در حال حاضر مجوز تخریب آن به منظور احداث مجدد گرفته شده و خیر آن هم مشخص شده است.

قدیمی افزود: در سر پل ذهاب نیز یک بیمارستان، در ۱۲ روز اول حادثه راه اندازی شد و در حال حاضر با ۵۰ تخت فعال، ۱۶ تخت اورژانس و ۸ تخت دیالیز در حال ارائه خدمت است و در این بیمارستان نیز بیش از ۲۶۰ عمل جراحی صورت گرفته و تا زمان بهره برداری کامل از بیمارستانی که مقاوم سازی آن توسط خیرین و وزارت بهداشت در حال انجام است، خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین در شهر اسلام آباد، بیمارستانی که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده بود و بسیار آسیب دیده بود توسط پیمانکار مربوطه بازسازی خواهد شد و بیمارستان جدید دیگری که زمین آن توسط اوقاف در اختیار دانشگاه قرار داده شد توسط خیرین ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز