خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی منجر به نشاط علمی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۸۵۵

غلامی تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی را موجب نشاط علمی در دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فارابی که صبح امروز با حضور رئیس جمهور، برخی از معاونان وزارت علوم، برخی از روسای دانشگاه‌ها، معاون علمی – فناوری رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره طی سال‌ها به اهدافی چون شناسایی استعدادهای برتر در علوم انسانی و اسلامی با معرفی آثار برتر و ترغیب پژوهشگران به کاربردی کردن علوم انسانی تا حدود زیادی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه اساتید برجسته با حمایت از این گردهمایی، مدیران را به قدرشناسی و تشویق استعدادهای برتر توصیه می‌کنند، گفت: امیدوارم تحقق دو هدف مهم تر این جشنواره یعنی تبیین کارکرد و نقش موثر علوم انسانی در فرآیند سیاست‌گذاری ملی و ایجاد زمینه مناسب برای حضور فعال علوم انسانی و اجتماعی در تراز جهانی مورد توجه قرار گیرد. هرچند در این زمینه اقدامات شایسته صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات استقرار یابد.

وزیر علوم اضافه کرد: چنین رویکردی می‌تواند ضمن ایجاد فضای رقابتی موثر، بخشی از دغدغه‌های موجود را در زمینه اخلاق پژوهش کاهش دهد.

غلامی ضمن تاکید بر اینکه تحقق چنین امر مهمی بدون همکاری با سایر دستگاه‌ها ممکن نیست، گفت: استفاده از ظرفیت‌ انجمن‌های علمی ضرورت زیادی دارد و در این راستا دبیرخانه جشنواره می‌تواند انجمن‌های علمی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: تعامل علوم انسانی در ایران همانقدر مهم است که ضرورت ارتباط با نهادهای علمی و معتبر خارج از کشور حائز اهمیت است لذا این همایش برای تاسیس حلقه‌های نخبگانی و شبکه نخبگان انسانی که از دور دوره پیشین جشنواره جدی گرفته شد، می‌تواند استمرار یابد و اهمیت معنا پیدا کند.

وزیر علوم ضمن اشاره به اینکه شکل‌گیری و تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی نه تنها برای گسترش تعاملات علمی داخلی و خارجی از کشور سودمند است بلکه می‌تواند در برآوردن یک آرزوی مهم دیگر موثر باشد، گفت: آرزوی ایجاد و رشد فضای امید آمیخته با نشاط علمی در جامعه است. چنین فضایی فعالیت علمی و پژوهشی جدی و کیفی در دانشگاه را ممکن می‌کند البته از پیامدهای غیرمستقیم آن می‌تواند پیدایی گفت‌وگوی سازنده میان مجریان امور جامعه به میانجی‌گری دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز