خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به کشور

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۵۶

سازمان هواشناسی در اطلاعیه از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از یکشنبه بعدازظهر سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد در شمال‌غرب و سواحل غربی دریای خزر می‌شود. روز دوشنبه دامنه فعالیت این سامانه به سمت شمال‌شرق گسترده شده و همچنین با تقویت جریان‌های شمالی بر روی دریای خزر بارش‌ها در این مناطق نیز تقویت شده و دریای خزر مواج می‌شود. روز دوشنبه دما در نیمه شمالی کشور بین ۲ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

همچنین از یکشنبه شب بارش باران و برف همراه با وزش باد در برخی نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی. اردبیل و بارش باران در استان گیلان آغاز خواهد شد.

براساس این گزارش از روز دوشنبه بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دما در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی اتفاق خواهد افتاد. همچنین بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش دما در بعضی نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است به سبب بارش برف، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکر شده پیش‌بینی می‌شود از این‌رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز