خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی به ایلنا خبر داد:

ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور/کاهش آلودگی هوا در تهران از اواخر امشب

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۴۵

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده گفت: سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر امروز وارد کشور می‌شود و استان‌های شمال غرب و غرب را در برمی‌گیرد.

او با بیان اینکه این سامانه همراه با وزش باد خواهد بود، ادامه داد: از اواخر امشب یا اوایل صبح فردا در استان تهران نیز بارندگی شاهد بارندگی خواهیم بود، البته بارش قابل توجهی در تهران نخواهیم داشت، اما هوای تهران را لطیف و پاکیزه خواهد کرد و انباشت آلودگی‌هایی که طی چند روز گذشته در تهران داشتیم را کاهش می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در بیشتر نقاط کشور وزش باد را خواهیم داشت البته در شهرها و مناطق کوهستانی غرب کشور مانند کردستان و کرمانشاه بارش‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر بارش برف خواهیم داشت البته برخی از این بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

وظیفه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که از امشب در شمال بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، مناطق کوهستانی خوزستان، ایلام، لرستان، بخش‌های غربی کرمانشاه و کردستان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش‌هایی به صورت برف و باران شاهد باشیم.

او با بیان اینکه البرز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تحت تاثیر این سامانه بارشی خواهد بود، گفت: شدت بارش‌ها بتدریج در ۴۸ ساعت آینده به دامنه‌های شمالی البرز در جنوب استان گلستان و جنوب استان مازندران منتقل می‌شود. روز چهارشنبه نیز این بارش‌ها را در گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق استان مازندران شاهد خواهیم بود در دیگر استان‌ها بارشی نخواهیم داشت.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: عمدتا بارش‌ها در روز سه‌شنبه در مرکز، شمال و غرب کشور متمرکز است و از روز چهارشنبه بارش‌ها محدود در دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور می‌شود. متاسفانه این سامانه پس از عبور از زاگرس محدود به دامنه‌های البرز می‌شود و استان‌های جنوبی کشور را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز