خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک برای تسریع امور دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۱۹

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز یکشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دولت الکترونیک و فناوری‌های نوین در راستای تسریع امور مرتبط با دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامی در این بازدید با اشاره به پیاده‌سازی سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) گفت: حذف فرآیندهای دست و پاگیر و ایجاد شفافیت در انجام فعالیت‌ها و جلوگیری از تخلفات احتمالی، افزایش دقت عمل و کاهش خطاهای انسانی، تسریع در امر خدمت‌رسانی به صورت موثر و کارا و کاهش تردد ارباب رجوع، از فرصت‌های مورد انتظار در پیاده‌سازی و استقرار این سامانه به شمار می رود.

وزیر علوم همچنین از تلاش های صورت گرفته در سازمان امور دانشجویان در جهت پاسخگویی مطلوب به درخواست ها و مشکلات دانشجویان قدردانی کرد.

دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) اظهار داشت: این سامانه در جهت تحقق توسعه دولت الکترونیک طراحی شده و تلاش می‌کنیم سطح رضایت‌مندی از سازمان امور دانشجویان را با پیاده‌سازی این سامانه افزایش دهیم.

وی، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی حوزه دانشجویی، امکان گزارش‌گیری آماری جامع و دقیق و امکان برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مناسب و ارائه خدمات الکترونیکی جدید با توجه به زیرساخت های ایجاد شده را از فرصت‌های ایجاد شده توسط سامانه سجاد برای سازمان امور دانشجویان برشمرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان، درخصوص مزایای سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) از نظر ارائه خدمات به ارباب رجوع گفت: پوشش بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های ارباب رجوع در سرویس‌های پیاده‌سازی شده، کاهش چشم‌گیر تعداد مراجعات حضوری، افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات، ایجاد شفافیت در ارائه خدمات، امکان اعمال نظارت موثر و پیشگیری از تخلفات احتمالی، از مزایای این سامانه در راستای تکریم ارباب رجوع است.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی مجتمع شده در حوزه دانشجویی و پژوهش‌محور کردن سیاست‌گذاری‌های آینده سازمان امور دانشجویان، وزارت علوم، و دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر، کمک به ایجاد وحدت رویه بین دانشگاه‌ها و نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها، تسهیل در اصلاح مستمر فرآیندها، امکان دریافت گزارش‌های دوره‌ای و موردی دقیق به صورت آنلاین و امکان نظارت و ارزیابی بر عملکرد ادارت، مدیران و کارکنان از مزایای سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) در راستای کمک به بهبود تصمیمات مدیریتی و برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

وزیر علوم همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان از جمله معاونت امور دانشجویان داخل، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، اداره کل امور دانش‌آموختگان، اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی، اداره کل امور دانشجویان داخل، اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، اداره کل تربیت بدنی و دفتر مشاوره و سلامت، با مدیران و کارمندان این بخش‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

همچنین در حاشیه این بازدید، تعدادی از دانشجویان که برای پیگیری امور تحصیلی خود به سازمان امور دانشجویان مراجعه کرده بودند، مطالبات و دغدغه‌های خود را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در میان گذاشتند و دکتر غلامی پس از شنیدن صحبت های آنها دستور رسیدگی سریع در جهت حل مشکلات دانشجویان را در چارچوب قوانین و مقررات صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز