خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی ناجا:

پلیس محله را باید دوباره احیا کنیم/فعالیت ۶۰۰ مرکز مشاوره در کلانتری‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۵۶

معاون اجتماعی ناجا از فعالیت بیش از ۶۰۰ مرکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های سراسر کشور خبر داد و درباره سامانه "سجام" گفت: ما باید پلیس محله را دوباره احیا کنیم چراکه امنیت در سایه مشارکت مردمی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی در جلسه تعاملی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: براساس آماری که در کلانتری‌ها ثبت می‌شود و همچنین پیمایشی که در سال گذشته صورت گرفته است، مشخص شد نخستین آسیب اجتماعی نزاع و درگیری و بعد از آن اعتیاد به مواد مخدر است.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: نیاز است تا فعالیت‌های فرهنگی مشترکی در دو دستگاه نیروی انتظامی و قوه قضائیه صورت گیرد تا بتوان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با تأثیرگذاری بیشتری اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۶۰۰ مرکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های سطح کشور داریم که به نظر می‌رسد با مشارکت قوه قضائیه بتوانیم بخشی از مشکلات را در زمینه پیشگیری از وقوع جرم برطرف کنیم در این راستا نیروی انتظامی آمادگی کاملی دارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر بشود آن را عملیاتی کرد.

معاون اجتماعی ناجا در رابطه با بحث سامانه «سجام» افزود: ما باید پلیس محله را دوباره احیا کنیم چرا که امنیت در سایه مشارکت مردمی ایجاد می‌شود، پیشنهاد می‌کنم پایلوت از مناطقی در شهر تهران که مناسب‌تر است، شروع و سپس در سراسر کشور اجرایی شود.

وی تأکید کرد: اگر با یکپارچگی و تعامل دستگاه‌های مختلف در بحث نظارت اجتماعی بتوانیم سبب افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرح‌های مختلف شویم، در آن صورت به نتایج مطلوبی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم می‌رسیم.

وی بیان کرد: در حوزه رسانه حرف برای گفتن بسیار داریم، در ادبیات نمایشی طرح‌های خوبی داریم و در کل در زمینه اقدامات فرهنگی می‌توانیم به طور مشترک با قوه قضائیه به بحث آسیب‌های اجتماعی بپردازیم و آبشار رسانه‌ای ایجاد کنیم.

«محمدباقر الفت» نیز در این نشست، اظهار کرد: اگر پرونده‌های «شکایت خانواده» رنگ قضائی به خود بگیرد، روابط خانواده‌ها به سمت اضمحلال و فروپاشی می‌رود در این رابطه می‌توان راهکاری ارائه داد تا مراکز مشاوره در ناجا تقویت شوند.

وی تصریح کرد: آمار نزاع و درگیری‌ها نشان می‌دهد که اینگونه آسیب‌های اجتماعی در جامعه رو به افزایش بوده و این در حالی است که صبر و بردباری و همچنین آستانه تحمل در جامعه به سمت کم رنگ شدن می‌رود در این راستا می‌توانیم به عنوان یک فعالیت مشترک در حوزه‌های مربوطه سعی کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم. در زمینه فیلم‌های آموزشی و ساخت تیزر هم می‌توانیم کارهای مشترکی را با ناجا داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: در بحث دیده‌بان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سامانه‌ای به نام «سجام» دیده بانان ما می‌توانند رفتارهای مشکوک را که می‌تواند منتهی به جرم شود، رصد کرده و با مستندسازی به دستگاه‌های دولتی رسیدگی کننده به موضوع مورد نظر، بفرستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه یادآور شد: از پلیس افتخاری با تعداد قابل توجه می‌توان به عنوان دیده بانان قوه قضائیه نیز استفاده کرد، چرا که هر چه تعداد دیده بان‌های ما بیشتر باشد، می‌توانیم اقدامات پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را نیز افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در حالی که تولید مواد مخدر در کشور افغانستان ۹ برابر شده است باید در جامعه نیز هشدارسازی‌ها توسط دستگاه‌های مختلف که بر روی این موضوع فعالیت می‌کنند افزایش یابد تا تأثیرگذاری آن نیز برای مردم چند برابر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز