خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

درآمد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری به حساب خزانه شهرداری مرکزی واریز شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۸۴۴

حبیب‌زاده گفت: درآمد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری به حساب خزانه شهرداری مرکزی واریز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، أفشین حبیب زاده (عضو شورای شهر تهران ری و تجریش) در جلسه علنی شورای شهر بیان داشت: طبق ماده 84 قانون شهرداری موسسات وابسته به شهرداری از قبیل لوله‌کشی، آب، برق و اتوبوسرانی که دارای شخصیت حقوقی بشوند، می‌توانند با اصول بازرگانی اداره شوند. اساسنامه این قبیل موسسات باید به تصویب انجمن شهر و موافقت وزارت کشور برسد.

وی افزود: با نگاهی به متن ماده قانونی فوق که به تشکیل ده‌ها سازمان و شرکت در شهرداری تهران منجر شده است؛ می‌توان به روشنی انحراف از تصمیم‌گیری‌های فعلی با روح و متن و نظر قانونگذار را دریافت.

حبیب زاده گفت: این شرکت‌ها و موسسات به هیچ عنوان انتفاعی نبوده و وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را برعهده داشته‌اند درحالیکه اکنون انواع و اقسام شرکت‌ها و سازمان‌ها در شهرداری به شیوه‌های مختلف به کسب درآمد و هزینه مبادرت می‌ورزند.

وی افزود: یکی از اشکالات بر فعالیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران تسری مفهوم استقلال مالی و اداری به حوزه وظایف این شرکت‌ها و سازمان‌هاست درحالیکه شرکت‌ها و سازمان‌های مذکور به نیابت از شهرداری مسوول تحقق اهداف و سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران هستند اما متاسفانه برخی عملکردها نشان می‌دهد این مهم در برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها رعایت نشده است.

حبیب زاده گفت: آنچه مسلم است استقلال مالی به این مفهوم نیست که شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از محل درآمدهای خود بدون توجه به رویکردها و سیاست‌های برنامه‌ مورد توجه شورای شهر؛ پروژه تعریف نموده و در هزینه نمودن آن آزاد باشند. لذا به نظر می‌رسد حلقه مفقوده‌ای در تطبیق هزینه‌ها با اهداف وجود داشته باشد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم برای رفع این اشکال کلیه درآمدهای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری، از هر نوع اعم از درآمد حاصل از فعالیت‌ها یا اخذ جرایم و غیره مستقیما به حساب خزانه شهرداری مرکز واریز گردد سپس مطابق با ردیف‌ها؛ بودجه اختصاصی و مصوب در شورای اسلامی شهر تهران به شیوه‌ای قابل نظارت به حساب‌هایی که قبلا از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های مذکور افتتاح و به تایید شورای اسلامی شهر تهران رسیده است، واریز شود.

حبیب زاده تاکید کرد: این اقدام می‌تواند زمینه رفع مشکل فوق‌الذکر را فراهم نموده تا بار دیگر شاهد تحقق یکی دیگر از رویکردهای مورد نظر شورای پنجم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز