خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران تاکید شد؛

مردم برای رفع آلودگی هوا راه‌حل فوری ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۴۲

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از مردم درخواست کرد برای رفع آلودگی هوا راه‌حل فوری ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری؛ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در تذکر پیش از دستور خود در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر بیان داشت: تهران هوا ندارد و گویی همه ما گرفتار "کاری نمی‌شود کرد" از سوی دستگاه‌ها، نهادهای مسئول و مردم هستیم.

وی افزود: برای چاره‌جویی آلودگی هوا که روز به روزبه فاجعه نزدیک می‌شود همگی مسئول هستیم و باید در حوزه اختیار و وظایف خود اثرگذار باشیم.

فخاری در ادامه گفت: با وجود اینکه این مسئله در سال‌های قبل هم تجربه شده است همچنان هماهنگی بین بخشی و چاره‌اندیشی در رابطه با پیشگیری از آلودگی هوا وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده همچنان که می‌بینید در این حوزه فقط به اوراق مشارکت در تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اکتفا شده است. در حالی که در تبصره 18 بودجه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل پیش‌بینی شده و چگونگی ساماندهی روشن نیست. آیا این کار به فشار زیاد بر حمل و نقل عمومی منجر نمی شود در حالی که ضرورت دارد تصریح شود 50 درصد این افزایش باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

فخاری در ادامه با اشاره به زباله‌سوزی که به شیوه کلیشه‌ای و سنتی انجام می‌شود بیان داشت: این کار هر صبح حجم آلودگی چشم‌گیری را به فضا و هوای شهر اضافه می‌کند. برای ساماندهی مدیریت پسماند عزم جدی در جمع کردن خسارت نابسامان پسماند که عده‌ای محدود از آن سود می‌برند و عده‌ای زیادی در نامناسب‌ترین شرایط زباله‌گرد می‌شوند لازم است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در ادامه با تاکید بر اینکه کاری فراتر از جلسات و مصاحبه‌ها برای ساماندهی پسماند ضرورت دارد و دولت باید به اضطرار این وضعیت توجه داشته باشد بیان داشت: تسهیل شرایط فاینانس برای مدیریت پسماند و راه‌اندازی سامانه‌های نوین نیاز فوری تهران است.

وی در ادامه با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها که از منابع مهم آلودگی تهران گزارش شده‌اند بیان داشت: چاره بحث موتور سیکلت‌ها همکاری فوری بین نهادهای دولت و مدیریت شهری را می‌طلبد.

فخاری در ادامه گفت: با توجه به تجربه هرساله از وضعیت آلودگی ضرورت داشت اقدامات پیشگیرانه توسط مدیریت شهری پیش از رسیدن به بحران جدی‌ گرفته شود. تجربه آزموده را دوباره و چندباره تجربه کردن اشتباه بزرگی است. اکنون در شرایط ویژه که امروز مردم و شهر گرفتار شده‌اند همه متخصصانی که به هر دلیل از دایره کار حذف و یا نادیده انگاشته شده‌‌اند را به همکاری فرا بخوانیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: با مردم گفت‌وگو کنید. مردم با راه‌حل های امکان‌پذیری طلسم "کاری نمی‌شود کرد" را می‌شکنند. همراه تذکر به مدیریت شهری به دلیل کندی در اقدام‌های پیشگیرانه از شهروندان می خواهم راه‌حل فوری خود را ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز