خبرگزاری کار ایران

غلامی:

سیر تحول در حوزه پژوهش و فناوری امیدوارکننده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۷۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سیر تحول در حوزه پژوهش و فناوری امیدوارکننده است از افزایش ارقام قراردادهای تجاری‌سازی در حوزه پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه هجدمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری اظهار داشت: سیر تحول در حوزه پژوهش و فناوری بسیار امیدوار کننده است به طوری که شاهد یک حرکت نو به لحاظ سابقه تاریخی جوان اما پرشتاب در عرصه دستاوردهای پژوهشی هستیم. نقطه عطف در این حوزه این است که ما یک سیر طولانی از دانشگاه های آموزش محور به سمت دانشگاه‌های پژوهش و آموزش محور داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حاصل دستاوردهای پژوهشی ما قابل تبدیل به فناوری و ثروت شده است، افزود: این حرکت جزو اهداف جدی سال های گذشته بوده و براساس اسناد قانونی و وظایف وزارت علوم،دست یابی به دانشگاه نسل چهارم نیز قابل دست یافتن است.

وزیر علوم با بیان این مطلب که رونمایی از قریب به 70 کار جدید در این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: افزایش ارقام قراردادهایی که این روزها برای ارتباط بین تجاری سازی و نوآوری صورت گرفته، بسیار امیدوار کننده است.

وی با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت این گونه نمایشگاه ها و دستاوردها را در عرصه نگاه امیدوارانه مردم و مسوولان در بخش های مختلف قرار دهیم، ادامه داد: مسوولان باید بیشتر به جوانان اعتماد کنند و حمایت بیشتری از آنها و دستاوردهایشان صورت گیرد. امیدواریم توسعه متکی به ایده های نو و بکر محققان و جوانان راهگشای همه جانبه در کشور شود.

وزیر علوم ادامه داد: به کارافرینی و اشتغال نخواهیم رسید مگر از طریق تجاری سازی ایده های جوانان. ایجاد فرصت و حمایت از این مجموعه توانمند علمی ضامن توسعه است. ما در وزارت علوم تلاش خود را در این حوزه‌ها چند برابر خواهیم کرد و همه مسوولان و نهادها را به این هم افزایی دعوت می‌کنم. امیدوارم سال آینده اغلب این ایده‌ها تجاری سازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز