خبرگزاری کار ایران

در صحن شورا مطرح شد؛

مصوباتی که شأن شورا را زیر سوال می‌برند

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۷۲

طرح الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی در صحن شورای شهر تصویب شد و بهاره آروین در مخالفت با این طرح گفت: این مصوبه در شأن شورا نیست و چرا برای ارائه یک گزارش هم باید مصوبه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سی‌امین جلسه شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی در صحن شورا بررسی شد.

طرح مذکور توسط کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با هدف مشخص شدن مواردی همچون میزان انطباق پروانه‌های صادره با طرح تفصیلی و میزان انطباق پایان‌کارها با مفاد پروانه‌های ساختمانی صادره بررسی شد. همچنین براساس این طرح شهرداری ملزم می‌شود گزارشی از میزان تحقق سرانه خدمات هفتگانه پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی ارائه دهد و میزان تحقق طرح‌های موضعی و موضوعی در پیشگیری در طرح تفصیلی را نیز ارائه کند.

آروین به عنوان مخالف طرح با تاکید بر اینکه چرا برای دریافت گزارش نیاز به مصوبه داریم، گفت: شورا می‌تواند در هر صورت از شهرداری بخواهد گزارش ارائه دهد و این امر نیاز به مصوبه ندارد. ما در ابتدای کار هستیم و از نظر من مصوبات اینچنینی در شأن شورای شهر نیست.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار از شهرداری درخواست گزارش کنید و گزارش‌ها را در قالب مصوبه مطرح نکنید چرا که سطح مصوبات شورا را پایین می‌آورد.

با این حال افشین حبیب‌زاده به عنوان موافق طرح گفت:‌ من در مورد موضوعی که خانم آروین اشاره کردند پیش از این با آقای اعطا صحبت کردم اما از آنجایی که عدم پایبندی و مشکلات طرح تفصیلی بسیار زیاد بوده و موضوع از اهمیت فراوان برخوردار است می‌توان درخواست گزارش را در قالب طرح ارائه داد.

در ادامه مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شورای شهر نیز در واکنش به طرح پیشنهادی گفت: بی‌شک ارائه گزارش درباره وضع موجود ضروری است و نیاز به تجدیدنظر در طرح تفصیلی وجود دارد.

او ادامه داد: شورا کافی است فقط امر بفرماید تا ما گزارشی تهیه کنیم اما پیشنهاد می‌دهم میزان تحقق‌پذیری‌ که در گزارش آمده را ذکر کنیم.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر و عضو کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در واکنش به اظهارات آروین درباره بی‌اهمیت بودن این گزارش تصریح کرد: تلقی ما در کمیسیون این بود که اگر این طرح در قالب مصوبه باشد اهمیت بیشماری می‌یابد. از سوی دیگرفقط یک گزارشگری صرف نیست بلکه یک کار تحلیلی است.

در ادامه کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی و لایحه ایجاد سازوکار نظارت و پایش هوشمند طرح تفصیلی شهر تهران  به تصویب رسید و مقرر شد در جلسه آینده جزئیات آن بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز