خبرگزاری کار ایران

سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۴۰

در مراسمی با حضور کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، امید بزرگ حداد به عنوان سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار معرفی شد.

به گزارش ایلنا، کاوه مدنی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر برای تدوین راهبردهای آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست و طراحی روش ها و برنامه های مبتنی بر تجربیات بین‌المللی برای تحقق این راهبردها، گفت: با توجه به نیازهای نوین و برنامه‌های مدون شده، ایجاد تحول در پژوهشکده و دانشکده محیط زیست، به عنوان دو بازوی مهم اجرایی سازمان در امور آموزشی و پژوهشی امری ضروری است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر لزوم تطبیق برنامه‌ها و راهبردهای پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: همچنین این پژوهکده باید ارتباطی نزدیک با معاونت آموزش و پژوهش سازمان داشته باشد.

مدنی افزود: انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک، پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار به یکی از قطب‌های علمی کشور در حوزه محیط زیست و مراکز جهت‌دهی به تصمیم گیری‌های محیط زیستی کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار نباید با نزول جایگاه خود،  به شرکت مشاور یا ارزیاب تبدیل شود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: حضور چهره شناخته شده و اثرگذار عرصه پژوهش و دانشگاه، امید بزرگ حداد در راس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منتج به تغییراتی مثبت در روند فعالیت و جایگاه این مجموعه شود.

پژوهشکده باید مهر تایید تمام پژوهش‌های محیط‌زیستی باشد

بزرگ حداد نیز با اشاره به صحبت‌های مدنی مبنی بر ضرورت ارتقاء جایگاه پژوهشکده به قطب و گلوگاه تصمیم‌گیری‌های محیط‌زیستی برای سازمان حفاظت محیط زیست و کشور، گفت: پژوهشکده باید به درجه ای از اعتبار در کشور برسد که مهر تاییدی بر تمام پژوهش های محیط زیستی باشد.

 سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار ضمن تاکید بر ضرورت بهره گیری از تجربه مدیران گذشته و ظرفیت کارکنان پژوهشکده، تصریح کرد: پژوهشکده نباید به فضایی برای انجام پروژه های اجرایی تبدیل شود زیرا بهره مندی درست از پتانسیل این مجموعه برای انجام کارهای پژوهشی می تواند منجر به ارتقاء جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست شود.

وی ابراز امیدواری کرد: رویکرد جدید پژوهشکده باعث شود تا این مجموعه به بازویی برای تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شود.

پیش از آنکه امید بزرگ حداد با حکم عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار معرفی شود، ندا سلطانی مسئولیت این پژوهشکده را بر عهده داشت.

امید بزرگ حداد فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران در مقاطع کارشناسی از دانشگاه تبریز، کارشناسی ارشد از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتری از دانشگاه علم و صنعت ایران و پسا دکتری از دانشگاه های تورنتو کانادا و دیویس کالیفرنیا در آمریکا است.

وی که از سال ۲۰۱۴ جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان می باشد، هم اکنون استاد برجسته دانشگاه تهران است.

سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، در کارنامه کاری خود دارای عناوین و سمت های دیگری همچون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی است و ترجمه و تالیفات کتب و مقالات متعددی در مجلات و همایش های ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز