خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد:

استفاده از نخبگان برای ارتقاء دانش کارآگاهان

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۱۹

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه اساس کار کارآگاهان، تحقیق و پژوهش است، گفت: پلیس آگاهی زمینه مطالعات گسترده، اقدامات تحقیقاتی، تعامل با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین تبادل علمی با پژوهشگران را در راستای جلوگیری و پیشگیری از جرم فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به اهمیت پژوهش در ماموریت های پلیس آگاهی، اظهار داشت: امنیت اجتماعی با گذر زمان و گسترده تر شدن مفهوم آن در علوم مختلف، جایگاه مطالعاتی خاصی پیدا کرده است.

وی افزود: کارآگاه بودن به معنای پژوهش کردن و به نوعی به دنبال آگاهی رسیدن است که معمولا در این شغل برای روشن شدن استفهاماتی که به وجود می آید باید تحقیق کرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اساس کار در پلیس آگاهی تحقیق و پژوهش است، افزود: ماموران پلیس آگاهی در حوزه ماموریتی خود به ویژه موضوع جرم و نیز علوم روز باید تحقیق و پژوهش انجام دهند که در صورت ضعف قادر به تحلیل و بررسی نخواهد بود.

وی، پیشرفت های اجتماعی و علمی را برای تفهیم بهتر اتفاقات جامعه برای دانش افسران پی جوی پرونده ضروری دانست و گفت: بسیاری از جرایمی که افراد مجرم مرتکب می شوند از کسانی است که در محیط اطرافمان هستند برهمین اساس باید دانش خود را همپای مردم در جامعه افزایش دهیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه درصد جرم در بین مجرمان متغیر است ولی جرایم مختلف در همه سطوح وجود دارد، بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی برای پی جویی جرم باید آمادگی مقابله و مبارزه را داشته باشند که شناخت کافی افسران از نظر علمی و پایه و همچنین فرایند ذهنی افراد مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه افسران زبده برای کشف با داشتن توانمندی علمی باید دایره اطلاعات آنها نیز بیشتر شود، گفت: پلیس باید خود را به تکنولوژی و دانش روز جامعه و همه آنچه که تحت عنوان دانش اجتماعی است، مسلط کند.

سردار مقیمی با اشاره به فعالیت محققان علوم آزمایشگاهی در پلیس آگاهی، خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای پرقدرتی که در این مجموعه نقش اصلی در کشف جرم ایفا می کنند، مرکز تشخیص هویت است که در واقع دستیابی به نتیجه علمی آن را انجام می دهند.

وی به بخش دیگری از پلیس آگاهی با نام "اطلاعات جنایی" اشاره کرد و افزود: در این بخش کارکنان باید به دانش روز جامعه و در جریان اطلاعاتی که در هر لحظه تغییر می کنند باشند تا بتوانند پی جویی جرم را به خوبی انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تغییرات در جامعه به دلیل جرایم مختلفی که وجود دارد برای ما قابل اهمیت است، گفت: در هر مکانی که رفت و آمد افراد وجود دارد احتمال وقوع جرم نیز است به همین دلیل ما باید ضمن حضور در آنجا به اطلاعات مربوطه اشراف کامل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 9 آزمایشگاه در مرکز تشخیص هویت وجود دارد که در هر یک از این آزمایشگاه ها، کارشناسان با تجربه مشغول فعالیت هستند؛ این افراد تجربیات خود را به زیر مجموعه های خود انتقال می دهند.

سردار مقیمی به پیچیده بودن جرایم و به روز بودن و نیز عدم وجود سابقه از آنها اشاره کرد و گفت: دانش و اطلاعات کارآگاهان پلیس آگاهی بایستی به روز باشد به نحوی که با کسب آموزش های لازم با تکمیل اطلاعات خود، این علوم را در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف پلیس آگاهی نیاز به تحقیق و پژوهش وجود دارد اما مرکز تحقیقات کاربردی همانند سایر پلیس های دیگر به صورت تخصصی در خصوص کلیه ماموریت های مربوطه فعالیت گسترده ای را با ارائه مقاله ، فصلنامه و ... ایجاد کرده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: با دعوت از اساتید، فرهیختگان و نخبگان برون سازمانی، به صورت موضوعی و محوری در راستای رشد و ارتقاء ماموریت های محوله گام بر می  داریم.

وی، سطح علمی و دایره اطلاعات کارکنان و کارشناسان بخش های مختلف پلیس آگاهی را بسیار گسترده ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از دستاوردها و اقدامات چشمگیر کارآگاهان در سطح کشور و حتی بین المللی به طور قطع قابل توجه و مورد تقدیر سایر ارگانها و نهادهای دولتی و مردمی است.

سردار مقیمی به چهره علمی و دانش بنیان پلیس اشاره کرد و گفت: پلیس آگاهی زمینه مطالعات گسترده، اقدامات تحقیقاتی، تعامل با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین تبادل علمی با پژوهشگران را در خصوص آسیب های اجتماعی جهت جلوگیری و پیشگیری از جرم فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز