خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری:

اسنپ باید به سمت راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی برود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۸۵

معاون‌علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از اولین و بزرگ‌ترین سامانه هوشمند حمل‌ونقل ایران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری ابتدای امر از بخش‌ها و تیم‌های مختلف این شرکت بازدید کرد و با مدیر ارشد فناوری و مدیر ارشد بازاریابی درباره فعالیت‌های فنی و بازاریابی اسنپ گفت‌وگو داشت.

ستاری در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت کنار تنی چند از مدیران ارشد اسنپ و خبرنگاران در دورهمی‌ رسانه‌ای حضور پیدا کرد.

ژوبین علاقبند، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره اسنپ در این نشست آمار و ارقامی را درباره این سامانه با حاضران به اشتراک گذاشت.

بر اساس این آمار، اسنپ اکنون بزرگترین شرکت فعال در بستر اینترنت ایران و خاورمیانه است. این شرکت روزانه بیش از یک میلیون درخواست سفر و بیش از ۸۰۰ هزار سفر موفق دارد. چنین فعالیت گسترده‌ای تاثیر مهمی در بحث اشتغالزایی کشور داشته، به‌گونه‌ای که در گروه اینترنت ایران هزار‌ و‌ پانصد شغل به‌طور مستقیم و در اسنپ ۳۰۰ هزار شغل به‌طور غیرمستقیم به وجود آمده است.

مقایسه اسنپ و اوبر

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره اسنپ، در سخنان خود مقایسه‌ای میان فعالیت اسنپ در تهران و اوبر، اپلیکیشن آمریکایی درخواست خودرو، در برخی شهرهای مهم دنیا انجام داد و اشاره کرد که اوبر در لندن، پاریس و نیویورک نسبت به اسنپ در تهران کوچکتر است.

سفر اشتراکی راه حل آلودگی هوا و ترافیک

ستاری از برنامه‌های این سامانه برای سال آینده سوال کرد و پیشنهادی را مبنی بر به وجود آوردن سرویس سفر اشتراکی مطرح ساخت. اعضای هیئت‌مدیره اسنپ نیز توضیح دادند که اکنون زیرساخت‌های اجرایی این سرویس در دست اجرا قرار دارد. در آینده نزدیک برای حل آلودگی هوا، ترافیک و جای پارک در کلان‌شهرها، اسنپ از سرویسی رونمایی خواهد کرد که چند مسافر (با مبدا و مقصد نسبتا نزدیک) به‌طور همزمان بتوانند از یک خودرو استفاده کنند.

برنامه‌های در دست اجرای اسنپ

همچنین ژوبین علاقبند با اشاره به قابلیت‌های امنیتی این سامانه گفت: «اکنون در حال کار روی سه قابلیت عکس‌دار شدن حساب کاربری تمام رانندگان ناوگان، احراز هویت تصویری و پنهان‌سازی شماره تماس هستیم.» او همچنین اضافه کرد: «پنهان‌سازی شماره تلفن‌همراه به‌‌صورت آزمایشی در تهران در حال اجراست. همچنین گفتنی‌ است، این قابلیت به صورت کاملا موفق در مشهد اجرایی شده است.»

توصیه به فعالیت در بازارهای نوآورانه

سورنا ستاری در این دورهمی به مدیران گروه اینترنت ایران درباره فعالیت اسنپ‌فود توصیه‌هایی کرد و از آنها خواست ورود به بازارهای جدید و رقابت‌پذیر را در دستور کار قرار دهند.

او اضافه کرد: «ما آمادگی همکاری برای فعالیت‌های نوآورانه در بخش میوه و تره‌بار را داریم. این بازار بسیار بکر است و جای بسیاری برای رشد دارد. این قول را می‌دهیم جلساتی با حضور شرکت‌ها و وزارت‌خانه‌هایی نظیر وزارت کشاورزی برگزار کنیم تا زمینه فعالیت و رشد پویای استارت‌آپ‌های نوپا فراهم شود.»

استارت‌آپ‌ها سرمایه‌های مهم در توسعه فناوری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره نقش دولت در رشد و پیشرفت استارتاپ‌ها گفت: «دولت نباید در کار شرکت‌های استارتاپی وارد شود. به اعتقاد من ورود دولت به این بازار مانع رشد فعالیت این شرکت‌ها می‌شود و رانت ایجاد می‌کند. از سوی دیگر دادن پول و وام به استارتاپ‌ها برای فعالیت این شرکت‌ها مثل سم می‌ماند. بهتر است به جای اصرار بر حمایت دولتی، اجازه دهیم شرکت‌های استارتاپی کار خود را انجام دهند.»

ستاری درباره مشکلات حقوقی استارت‌آپ‌ها و نقش معاونت علمی ریاست جمهوری در قبال این مشکلات بیان کرد: «امروز دست‌‌کم چالش از بود و نبود استارت‌آپ‌ها به چگونگی آنها رسیده است. توصیه من این است که اکنون اکوسیستم استارت‌آپی ایران باید با یکدیگر متحد باشند.»

ستاری در پایان به این موضوع اشاره کرد که رشد استارت‌آپ‌های حوزه خدمات می‌تواند سرمایه‌ای برای توسعه فناوری خلق کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز