خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران:

توجه به اقشار آسیب‌پذیر مهمترین شاخص لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۶۷

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران تاکید کرد: کارگاه آموزشی برای بانوان کارآفرین استان تهران برگزار خواهد شد که براساس آن برندینگ، موضوعات حقوقی، چگونگی ورود به بازار صادرات و بسته آموزشی وزارت صنعت معدن و تجارت در این کارگاه به بانوان آموزش داده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ثریا شارقی در حاشیه نشست با مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌‌های استان تهران با بیان اینکه دولت در موضوع مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی تسهیلات خوبی با کمتر از شش درصد بهره در نظر گرفته شده است، گفت: رسته‌های پر اشتغال که بیشترین فضا را در مناطق به خود اختصاص می‌دهند و ظرفیت خوبی دارد که تسهیلات ۱۸ درصد دارند و پس از اجرا و اتمام اقدامات تا ۵ درصد یارانه از سوی دولت قابل برگشت است.

وی افزود: در تسهیلات روستایی افراد می‌توانند از سقف ۱۰۰ میلیون تومان به بالا کارهای خدماتی، کشاورزی، دامپروری، گلخانه‌ای، آی تی و سایر مشاغل را در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر آغاز و این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ تا ۵ درصد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: سایت مشاغل خانگی با ظرفیت ۳۵۰ رسته شغلی تعریف شده آماده ثبت‌نام است.

شارقی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا فضای صادرات را باز کرده و اطلاعات کشورهای مقصد و نیازهای کالایی این کشورها را تعریف کنیم، قرار است این اطلاعات به کارآفرینان از سوی اتاق ایران - چین، ایران –روسیه و ایران- ترکیه داده شود.

وی یادآور شد: در سایت «حامی بانو» ۱۶۰۰ بانوی کارآفرین فعال هستند که ۷۰۰ نفر آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند و با سازمان زندان‌ها نیز وارد مذاکره شده‌ایم و قرار است با زنان زندانی در استان تهران کار را آغاز کنیم و پس از آزادی از زندان نیز این فضا برای آنها مهیا است تا به عرضه محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با بیان اینکه در ارائه وام مشکل تضامین را داریم، تصریح کرد: خیرین، افراد پشتیبان و کارفرمایان قرار است پس از انتشار یک فراخوان برای رفع این مشکل وارد شوند و از بانوان آسیب‌پذیری که توانایی ضمانت دریافت وام را برای کارآفرینی ندارند، حمایت کنند.

شارقی اضافه کرد: کارگاه آموزشی برای بانوان کارآفرین استان تهران برگزار خواهد شد که براساس آن برندینگ، موضوعات حقوقی، چگونگی ورود به بازار صادرات و بسته آموزشی وزارت صنعت معدن و تجارت در این کارگاه به بانوان آموزش داده خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع لایحه بودجه ۹۷ خاطرنشان کرد: این لایحه در زمان مشخص به مجلس داده شده است و سیاست‌های انقباضی را در نظر دارد به طوری که دولت در مقابل حدف یارانه‌بگیران سیاستی را پیش‌‌بینی کرده است که براساس آن شکاف طبقاتی کاهش می‌یابد و حذف فقر مطلق را در دستورکار دارد براساس این تصمیم، صندوق رفاه اجتماعی به جای سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها فعال خواهد شد که موجب می‌شود افرادی که در فقر مطلق هستند به حداقل استانداردهای زندگی برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز