خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس سازمان محیط زیست:

منابع اعتباری در پارک‌ های ملی کشور 3 برابر شد/ انتخاب پارک ملی گلستان به عنوان نخستین پایلوت تجهیزات و مدرن سازی تجهیزات حفاظتی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۱۴

مشاور عالی رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پارک ملی گلستان در محدوده استان گلستان خواهد ماند و برای ارتقاء مدیریت آن ، رییس این پارک ملی از این پس از طرف رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایلنا سعید نمکی در آیین نکوداشت شصت سال حفاظت از پارک ملی گلستان اظهار کرد: برای انتخاب رییس پارک ملی گلستان, چند شاخص را در نظر داشتیم که نخستین سیاست مدیر ، باید رفاقت و صمیمت با مردم منطقه باشد و دومین شاخص اینکه مشارکت جوامع محلی به ویژه شورای راهبردی و هیئت امنایی را داشته باشد و شاخص سوم و مهم ترین آن اینکه رییس پارک ملی باید در خود پارک ملی مستقر باشد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده، مهدی تیموری از استان یزد , که فعالیت ‌های درخشانی در زمینه استفاده از بخش خصوصی داشته با حکم عیسی کلانتری, به عنوان رییس جدید پارک ملی گلستان معرفی شد.

مشاور عالی سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: امسال برای نخستین، منابع اعتباری در پارک‌ های ملی کشور ، سه برابر رشد یافت و قرار است از صندوقی که برای توسعه ملی برنامه ریزی کرده ایم در حمایت از طبیعت ایران، از محل صندوق حامل های انرژی که مبلغ قابل توجه است. در عرصه محیط زیست سرمایه گذاری کنیم و معتقدیم که در عرصه سلامت و طبیعت هر قدر هزینه کنیم سرمایه گذاری است به طوری که درسال آینده  قراراست ۳۰ میلیارد تومان برای حفاظت از پارک ملی گلستان هزینه شود.

مشاوره ارشد رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شصتمین سالگرد حفاظت از پارک ملی گلستان گفت: متاسفانه در سال های گذشته به بهانه توسعه تیشه به ریشه طبیعت زده ایم که یکی از ذخیره گاههای مهم زیستکره ، پارک ملی گلستان است که اگر امروز به مشکلات و معضلات آن رسیدگی نکنیم تا چندسال اینده دیگر اثری از آن نخواهیم یافت.

وی گفت : فکر حکیمانه امروز برای حفظ و نگهداشت محیط زیست بدون کمک مردم و بسیج ملی به جایی نخواهد رسید چون ما به همان اندازه که تنوع زیستی در گلستان داریم تنوع اقوام نیز داریم که همه این اقوام در راستای اعتلای ملی می توانند به حفاظت از پارک ملی گلستان کمک کنند.

 اوگفت : سیاست های ما در آینده براین است که از جوامع محلی برای حفاظت از محیط زیست بهره مند شویم که یکی از مهمترین ارکان حفاظت از طبیعت شکارچیان قدیمی هستند و ما باید در کشور از تجربه های مختلف این افراد بهره مند شویم .

دکتر نمکی عنوان کرد : آخرین مجوز پروانه شکار قوچ وحشی در پارک ملی گلستان در سال ۱۳۴۲ بود که سرشماری در آن زمان، بیش از ۱۸ هزار قوچ و میش را نشان می داده است.

 وی همچنین گفت : از این پس پارک ملی گلستان زیر نظر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان که  به عنوان قائم مقام سازمان محیط زیست در استان گلستان است اداره می شود.

مشاوره ارشد رییس سازمان محیط زیست کشورگفت: برای حفاظت بیشتر از پارک ملی گلستان در برابر آتش سوزی تصمیم براین شد پارک ملی گلستان به عنوان نخستین پایلوت تجهیزات و مدرن سازی تجهیزات حفاظتی انتخاب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز