خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دو معبربان‌ خاطی به دادگاه معرفی می‌شوند/ لزوم بررسی آیین‌نامه انضباطی پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۴۶۵

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه دو معبربان خاطی که به دستفروشان تعرض کرده بودند به دادگاه معرفی می‌شوند، گفت: هفته آینده در خصوص ریشه‌یابی این موضوع با مسئولان مرتبط در شهرداری تهران جلسه‌ای برگزار می‌کنیم.

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برخورد نامناسب نیروهای معبربان در چهارراه ولیعصر با یک دستفروش، گفت: با معاون خدمات شهری و معاون مناطق شهرداری تهران درباره این موضوع تماس گرفتیم و از آنها خواستیم تا گزارشی را درباره این ماجرا برای ما ارسال کنند.

او ادامه داد: در گزارش شفاهی معاونان شهرداری بیان شده بود که این افراد به سرعت توسط بازرسی شهرداری تهران شناسایی شده و پرونده‌های آن‌ها به کمیته انضباطی ارسال شده و در حال حاضر از کار معلق شده‌اند و با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی خواهند شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید از ادامه روند برخورد‌های نامناسب نیروهای معبربان جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: جامعه درباره این موضوع بسیار و به حق حساس است و آن چیزی که همواره مورد انتقاد ما بوده این است که نوع رفتار با شهروندان حتی اگر مرتکب تخلفی شده‌ باشند باید در شان مردم و شهروندان باشد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: هفته آینده نشستی در شورا برگزار خواهد شد و از همه مسئولانی که مرتبط با این موضوع در شهرداری تهران هستند دعوت می‌کنیم، در این جلسه حضور داشته تا این موضوع را به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهیم تا از این به بعد دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در شهر تهران نباشیم و نتایج این جلسه را نیز به  اطلاع رسانه‌ها خواهیم رساند.

او با بیان اینکه معبربان‌ها نیروهای پیمانکارانی هستند که با شهرداری تهران قرارداد دارند، گفت: در حقیقت این افراد مستقیما زیرمجموعه شهرداری تهران نیستند و زیر مجموعه پیمانکارانی هستند که در این خصوص با شهرداری تهران قرارداد دارند.

معاون نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: چند اقدام اساسی باید در این زمینه انجام شود که بخشی از آن نظارت بر نحوه جذب نیرو توسط این پیمانکاران است و شهرداری باید براساس آیین‌نامه و ضوابط مشخصی بر جذب این افراد نظارت داشته باشد.

حبیب‌زاده تاکید کرد: این معبربان‌ها کار بسیار حساسی برعهده دارند و وقتی قرار است افراد به نام شهرداری مستقیما با مردم در ارتباط باشند، باید آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کرده باشند و حتما باید شان مردم حفظ شود و این افراد باید بیاموزند که چگونه ماموریت خود را انجام دهند.

او اضافه کرد: در هیچ زمانی و در هیچ شرایطی شورای اسلامی شهر تهران چنین رفتارهایی را از افراد نمی‌پذیرد و به شدت مخالف رفتارهای این چنینی در سطح شهر هستیم و با آن برخورد خواهیم کرد از همین رو جلسه ای با مسئولان امر در شورای شهر برگزار خواهیم کرد تا این موضوع را ریشه‌یابی کنیم و به نظر می‌رسد که یکی از مسائل مهم مورد بررسی در این جلسه نحوه جذب نیروها توسط پیمانکاران است. همچنین آیین‌نامه انضباطی که در حال حاضر وجود دارد باید مورد بررسی قرار گیرد تا شرکت‌های پیمانکاری نتوانند هر شخصی را که می‌‌خواهند بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های لازم جذب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز