خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

۷۰۰ مدرسه در تهران با یک طوفان شدید تخریب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۸۶

هاشمی به شرایط بد 700 مدرسه در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تعداد مدرسه با یک طوفان شدید در شهر تهران تخریب می‌شوند و این از مواردی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش) در همایش در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بحرانی‌ بودن وضعیت شهر مانند وضعیت ترافیک، آلودگی هوا و آسیب‌های اجتماعی، ایمنی و تاب‌آوری، ادامه فعالیت چرخه‌های مخرب و تشدیدکننده ناپایداری و شروع بحران‌های از چالش‌های فعلی شهر تهران است.

وی افزود: شهرداری تهران یک سازمان عظیم‌الجثه و پرهزینه است عدم موفقیت در مشارکت و بهره‌گیری از بخش خصوصی، باعث گران اداره شدن شهر تهران نمی‌شود بلکه در اداره آن فساد و رانت وجود دارد.

هاشمی در ادامه گفت: بدهی‌های شهرداری بسیار زیاد است و توجه به قوانین موضوعه و اسناد فرادستی توجه به پایتخت بودن و تمرکز فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، ایجاد زمینه هم‌افزایی و ارائه راهکار برای حل تعارضات با دستگاه‌ها، حرکت در جهت مدیریت هماهنگ و واحد شهری و توجه به لوایح و طرح‌‌های مرتبط و موثر در مدیریت الزامات برنامه جدید است.

هاشمی در ادامه گفت: شهر یک موجود زنده و پویا است. توجه به پیچیده‌گی و روابط درهم تنیده عوامل مختلف و توجه به پیامدهای تصمیمات و احکام برنامه مدون همچنین ایجاد تعادل پایدار بین منافع شهروندان و ذینفعان مختلف در شهر حائز اهمیت است. حفاظت از منافع عمومی شهر و نگاه واقع‌بینانه و توجه به چالش‌ها و فرصت‌های شهر توجه به نظر شهروندان و استفاده حداکثری از دانش و نهادینه کردن نظام برنامه‌ریزی در شهرداری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

هاشمی در ادامه گفت: مشارکت حداکثری بدنه شهرداری در تدوین این برنامه، نگاه واقع‌بینانه و توجه به ظرفیت‌های سازمانی شهرداری، توجه به توانمند‌سازی و حرکت آن در جهت سازمان یاد گیرنده چابک و بدون فساد، توجه به نقش‌های حاکمیتی شهرداری از دیگر الزامات برنامه جدید است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با چشم‌انداز برنامه سوم، بیان داشت: جایگاه شهرداری در نظام سیاست‌گذاری ملی برای تهران باید در حد مطلوبی ارتقا یافته باشد. بخش قابل توجهی از وظایف و خدمات دستگاه‌های محلی واگذار شده باشد و مدیریت هماهنگ شهری محقق شده و تعارضات با دستگاه‌های دولتی به حداقل رسیده باشد.

هاشمی به شرایط بد 700 مدرسه در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این تعداد مدرسه با یک طوفان شدید در شهر تهران تخریب می‌شوند و این از مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: در این چشم‌انداز تهران باید در تمامی حوزه‌ها از بحران خارج شده باشد. چرخه‌های مطلوب و توسعه دهنده نظیر چرخه‌های اقتصاد، دانش بنیان در تهران به صورت پایدار فعال شده باشد و تهران باید هوشمندترین شهر خاورمیانه شده باشد.

هاشمی افزود: در این چشم‌انداز مردم باید به مدیریت شهری اعتماد داشته و مشارکت معنادار و و اقعی در اداره شهر داشته باشند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان و بین‌المللی در تهران صورت گرفته باشد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان گفت: براساس چشم‌انداز برنامه سوم فساد شبکه‌ای و سیستماتیک در شهرداری باید از بین رفته باشد، شهرداری تبدیل به یک سازمان شیشه‌ای با منابع انسانی توانمند ساختار چابک و به صورت کاملا هماهنگ و براساس برنامه اداره شود و بخش عمده‌‌ای از بدهی‌های معوقه خود را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز