خبرگزاری کار ایران

نجفی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰:

شهروندان هزینه پایتخت بودن تهران را هم می‌پردازند/ جلوی فروش تراکم از طریق هلوگرام‌ را گرفتیم/صالحی‌امیری به کمیته ملی المپیک نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۰۶

شهردار تهران در برنامه تلویزیونی تهران 20 پاسخگوی سوالاتی درباره مدیریت‌ شهری پایتخت بود.

به گزارش ایلنا، محمد علی نجفی که در برنامه تلویزیونی «تهران 20» حضور یافته بود در پاسخ به سوالی درباره سختی کار در شهرداری تهران اظهار کرد: هر کاری سختی‌های خود را دارد اما کار در شهرداری دارای دو حسن و مزیت است. یکی اینکه کاری که انجام می‌شود توسط مردم مستقیم درک و لمس می‌شود و یک کار زودبازده است.

وی ادامه داد: همچنین کار در شهرداری بسیار متنوع بوده و شکل های مختلف کار وجود دارد، به نحوی که هر روز باید 10 – 12 نوع کار مختلف در شهرداری انجام دهیم، در نتیجه انسان خسته نمی شود.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در شهر تهران، تاکید کرد: تهران علی رغم چالش های جدی، از ظرفیت های زیادی هم برخوردار است؛ تهران واقعا یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که در کوهپایه قرار گرفته و در جنوبش چنین جلگه و دشت زیبایی قرار دارد. از این رو باید بیشتر روی ظرفیت های تهران تمرکز کرد. مهم ترین مسئله تهران آن است که مردم احساس کنند شهر به آنها تعلق دارد و به خاطر این احساس تعلق، احساس کنند نسبت به شهر مسئول هستند تا جریان عمومی مشارکت در تهران شکل گیرد.

وی از «تحقق مشارکت واقعی مردم در اداره شهر» به عنوان مهم ترین برنامه مدیریت شهری یاد کرد و گفت: بدون این مشارکت، قوی ترین شهردار و بزرگ ترین تشکیلات شهرداری نیز نمی تواند شهر تهران را به شهری برای زندگی و شهر انسان محور تبدیل کند که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد.

شهردار تهران خطاب به شهروندان پایتخت نشین، عنوان کرد: شهروندان بدانند آنچه ما انجام می دهیم، به نیابت از آنها و از جیب آن ها است، بنابر این باید شهرداری را از آن خود بدانند و نسبت به آن نظارت و حساسیت داشته باشند تا با کمک آن ها، کارها بهتر پیش برود.

نجفی با تاکید بر ضرورت کاهش امکان خطا در اداره شهر، گفت: انسان در شهرداری بر خلاف بسیاری از دستگاه هایی که فعالیت های آن پشت پستویی و صندوق خانه ای است، اجازه خطا کردن ندارد. وقتی حساسیت، نگاه مستمر و نظارت دائمی مردم بر ما وجود دارد، همه تلاش می کنند تا وظیفه خود را بهتر انجام دهند که این نگاه را مثبت تر کنند.

وی ارزیابی وضعیت فعلی شهرداری را یکی از مهم ترین اقدامات مدیریت شهری دانست و گفت: از اردیبهشت ماه که شورای جدید از مردم رای گرفتند، با این ترکیب شورا مشخص بود که مدیریت شهرداری در سطح بالا و میانی تغییر پیدا خواهد کرد، از این رو حدود چهار ماه کار شهرداری خیلی سست شده بود و برخی از تصمیم گیری ها انجام نشده بود.

نجفی با بیان اینکه «شهرداری باید در جهت هم افزایی با بسیاری از ارگان ها عمل کند تا مدیریت شهری به واقع تحقق پیدا کند»، گفت: متاسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد، به همین دلیل من مبحثی را مطرح کردم که به سراغ مدیریت هماهنگ شهری برویم. در این راستا هماهنگی های خوبی با وزارت کار و امور اجتماعی درباره مسایلی همچون ناهنجاری های اجتماعی و مسئله کودکان کار، سازمان حفاظت از محیط زیست درباره مسئله آلودگی هوا، حل مشکل پارک پردیسان و مسایل محیط زیستی تهران و همچنین با وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و همچنین صورت گرفت.

شهردار تهران از برنامه ریزی برای آینده به عنوان محور سوم برنامه های مدیریت جدید شهری پایتخت نام برد و گفت: یکی از مسایل اصلی ما برای برنامه ریزی در سال های آینده تامین منابع مالی شهرداری خواهد بود.

وی آغاز جلسات غیر رسمی شورای شهر پس از انتخابات شوراها را اقدامی هوشمندانه توصیف و ابراز کرد: به نظرم جلسات غیر رسمی شورای شهر به خود شورا خیلی کمک کرد تا بسیاری از مسایلی که باید از شهریور به بعد انجام می شد را پیشاپیش انجام دادند، همچنین این جلسات غیر رسمی به من کمک کرد تا جهت گیری کلی شورا دست من بیاید و بر آن اساس، برنامه خود را تنظیم کردم.  به صورت کلی در سه ماه و نیمی که افتخار خدمت به شهروندان تهرانی را داشتم، سکویی ایجاد کردیم که حالا می توانیم از روی این سکو پرش های مورد نظر خود را انجام دهیم.

شهردار تهران در ادامه گفت و گوی خود به موضوع تدوین برنامه سوم شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: شهرداری تهران تا کنون دو برنامه داشته که هر دو دارای نقاط قوت و ضعفی است؛ برنامه پنج ساله دوم هم اکنون در دست اجرا قرار دارد و سال آینده، سال آخر اجرای این برنامه خواهد بود. از روز اولی که بنده مسئولیت شهرداری تهران را برعهده گرفتم نیز مطالعه بر روی برنامه سوم شهرداری را شروع کردیم. وقتی من در سال 76 به سازمان برنامه و بودجه رفتم، برنامه سوم توسعه دولت را من نوشتم و به تصویب مجلس رسید، حالا هم تنظیم برنامه سوم شهرداری بر عهده من است که این را به فال نیک می گیرم. فعالیت های رسمی تدوین برنامه سوم شهرداری تهران از روز پنج شنبه آغاز می شود و این برنامه تا آخر خرداد ماه سال آینده برای بررسی و تصویب در اختیار شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران به ایرادات موجود در اجرای طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که بارگذاری در شهر تهران از نظر ساختمان های مسکونی و به خصوص ساختمان های تجاری و برخی ساخت و سازها متناسب با طرح تفصیلی پیش نرفته است؛ در حال حاضر تهران ساختمان های زیادی بیش از طرح تفصیلی دارد، در نتیجه شاهد هستید که پاساژها و مغازهای خالی زیادی وجود دارد و اگر به فروش و یا اجاره رفته نیز صاحبان آنها از نبود فروش گلایه دارند.

وی به ایرادات موجود در جانمایی ساختمان های تجاری و نبود پیوست ترافیکی نیز اشاره و تصریح کرد: به عنوان نمونه مجموعه بزرگ کوروش در بزرگراه ستاری و یا مجموعه ارگ تجریش در ابتدای خیابان سعد آباد در کنار مراکز متعدد دیگر دارای مشکلات ترافیکی هستند؛ به همین جهت می توان عنوا نکرد درباره طرح تفصیلی خوب عمل نشده است. اما در برنامه سوم باید حتما به طرح جامع و طرح تفصیلی به صورت خیلی دقیق تری بپردازیم و مهم تر از آن اجرای این طرح ها خواهد بود.

نجفی در پاسخ به سوالی در زمینه کاهش درآمد های پایدار شهر تهران، گفت: ما چاره ای نداریم جز اینکه به سمت درآمد های پایدار حرکت کنیم چرا که غیر ممکن است بتوانیم از طریق فروش تراکم و آینده فروشی درآمد کسب کنیم. مگر چقدر می توانیم مراکز تجاری جدید و برج هایی در معابر کم عرض در تهران بسازیم و از این محل درآمد کسب کنیم؟

به گفته شهردار تهران هم اکنون درآمد های پایدار شهری 21 درصد از آمد های شهرداری را تشکیل داده و 79 درصد درآمد ها ناپایدار است، این در حالی است که در برنامه ریزی های صورت گرفته برای بودجه سال آینده شهرداری تهران سهم درآمد های پایدار به 25 درصد افزایش خواهد یافت. یکی از دلایلی که در گذشته به سمت درآمد های ناپایدار حرکت کردند به سهل الوصول بودن این درآمدها بر می گردد؛ به نحوی که شما درست مثل فروش نفت برای دولت، از فروش تراکم درآمد کسب می کنید اما در مقابل باید زحمت و مرارت بکشید که بتوانید درآمد پایدار کسب کنید؛ همچنین در کنار آن باید خدمات ارایه کنید تا بتوانید درآمد پایدار را به دست بیاورید.

نجفی حرکت به سمت درآمد های پایدار را برای شهر اجتناب ناپذیر دانست و ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال 97 دولت به شهرداری ها و به خصوص شهرداری تهران به عنوان پایتخت و ام القرای جهان اسلام کمک کند تا تحولی در منابع و درآمد های شهرداری ایجاد شود.

شهردار تهران به موضوع مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت : متاسفانه بر اساس مصوبه سال 95 مجلس امسال سهم تهران از محل مالیات بر ارزش افزوده حدود دو هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، اگر بتوانیم این موضوع را در سال 97 جبران کنیم، زمینه برای یک حرکت جدی برای بهبود وضعیت شهروندان شکل می گیرد.

وی در پاسخ به سوالات و مطالبات شهروندان، تصریح کرد: خلاصه حرف مردم این است که می خواهند شهری برای خوب زندگی کردن و شایسته ایرانی داشته باشند؛ اگر شهر دچار آلودگی هوا و دارای ترافیک سنگین است و مسئله حمل و نقل عمومی را دارد، مردم از ما می خواهند که این مسایل را حل کنیم. این سه موضوع نیز با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند به نحوی که اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را حل کنیم، بخش قابل توجهی از دو مشکل دیگر را نیز حل کرده ایم.

شهردار تهران با بیان اینکه بخش زیادی از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت زیاد خودروها است و بخش زیادی از ترافیک نیز به دلیل عدم توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت: مهم ترین بخش هزینه و برنامه ما توسعه حمل و نقل عمومی است و در این مسیر اولویت را نیز به حمل و نقل ریلی داده ایم. هم اکنون حدود هزار و 300 واگن مترو در شهر تهران داریم که حدود یک سوم از آن در دست تعمیر است اما این تعداد واگن های مترو برای شهر تهران بسیار کم است.

وی از برنامه شهرداری تهران برای خرید دو هزار واگن جدید مترو خبر داد و گفت: هم اکنون خرید 630 واگن در دست بررسی است که برای آن مناقصه بین المللی برگزار کنیم، قرار بود شرکت های بین المللی تا آخر آبان ماه در این مناقصه شرکت کنند اما تا آخر دی ماه وقت خواستند. از این رو امیدواریم تکلیف این 630 واگن تا آخر دی ماه مشخص شود البته باید در نظر داشت که واگن ها بعد از مناقصه بلافاصله تحویل نمی شود اما کار آن شروع خواهد شد. در کنار آن حدود یک میلیارد یورو سهمیه فاینانس داریم که می توانیم حدود هزار واگن را بعد از انجام این مناقصه خریداری کنیم.

نجفی تاکید کرد: همه واگن های مورد نیاز را نمی توان در کارخانه واگن سازی تهران تامین کرد چرا که واگن سازی تهران بیشتر در زمینه اورهال و تعمیرات فعالیت می کند و نمی تواند از نقطه صفر تا صد یک واگن را بسازد. در مناقصه بین المللی نیز شرکت های خارجی با شرکت های داخلی به صورت مشترک بخشی کار را در داخلی و بخشی در خارج انجام می دهند. در این زمینه بر اساس پیش بینی صورت گرفته حدود 70 درصد کار باید توسط شرکت های خارجی و حدود 30 درصد نیز توسط شرکت های واگن سازی داخلی انجام شود.

شهردار تهران به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و کمبود اتوبوس های درون شهری نیز اشاره کرد و گفت: حدود 6 هزار و 150 دستگاه داریم که متاسفانه تعداد زیادی از آن ها بالای 10 سال عمر دارند و باید از رده خارج می شدند که این موضوع هم با مصوبه دولت و هم با قانون هوای پاک مجلس مغایرت دارد چرا که بر اساس قانون نباید اتوبوس های بیش از 10 سال در تهران فعالیت داشته باشند.

وی از نیاز شهر تهران به 10 هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: امیدوار هستیم طی دو سال آینده بتوانیم تعداد اتوبوس های شهر تهران را به 8 هزار و 200 دستگاه برسانیم و اتوبوس های نو را وارد سیستم کنیم؛ در این زمینه نیز قراردادی با یک شرکت مجارستانی منعقد کرده ایم و امیدواریم این هم به نتیجه برسد.

نجفی در ادامه به موضوع سهم شهرداری ها در لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: در بخشی از لایحه بودجه پیش بینی شده است که کلانشهرها بتوانند 8 هزار میلیارد اوراق مشارکت بفروشند که نیمی از این رقم مربوط به حمل و نقل ریلی است، در این زمینه پیش بینی می کنم حداقل 2 هزار و 500 میلیارد تومان از اوراق مشارکت حمل و نقل ریلی برای تهران و هزار و 500 میلیارد برای بقیه کلانشهرها خواهد بود. همچنین حدود دو میلیارد دلار برداشت از صندوق ملی برای موضوع ساماندهی پسماند، آلودگی هوا و محیط زیست پیش بینی شده است که کلانشهرها می توانند از بخش عمده ای از این رقم استفاده کنند. در کنار آن خوشبختانه در موضوع نوسازی بافت فرسوده و مسایل دیگر شهرهای بزرگ نیز در لایحه دولت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بحث های بودجه ای دولت به عنوان نماینده همه کلانشهرها از حقوق شهروندان دفاع می کند، گفت: این ارقام در نظر گرفته شده از دو نظر خواسته های ما را کاملا تامین نمی کند؛ در بعضی موارد در دولت زور ما نرسید که امیدواریم در مجلس به ما کمک کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در موضوع مالیات بر ارزش افزوده قانونی در برنامه ششم توسعه تصویب شده است که 70 درصد این مالیات سهم شهرها و 30 درصد سهم روستا ها است؛ این قانون در خیلی از استان ها ممکن است عادلانه باشد اما در تهران قطعا عادلانه نیست چرا که جمعیت روستایی در تهران شش درصد است و ما می خواهیم 30 درصد درآمد را برای شش درصد هزینه کنیم.

وی گفت: ما می گوییم در تهران نسبت مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جمعیت باشد، به این ترتیب اگر 6 درصد جمعیت روستایی است، به همان میزان 6 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به آن بخش تخصیص پیدا کند. این موضوع را هم درمجمع نمایندگان تهران ، هم در شورای شهر و هم در جمع نمایندگان غیر تهرانی مطرح کردیم چرا که با این وضعیت حق شهروندان تهرانی بر اساس عدالت طلبی و اصل عدالت ضایع می شود .

نجفی با بیان اینکه «بخش عمده ای از هزینه هایی که به تهران تحمیل می شود به خاطر پایتخت بودن است» گفت: به عنوان نمونه وجود مجلس شورای اسلامی در تهران چقدر هزینه به شهرداری تحمیل می‌کند؟ یا سفرهای مختلف هیات های تجاری، اقتصادی و سیاسی ایجاد آلودگی و ترافیک می کند و باید به نوعی پاسخگو باشیم چرا که حق مردم تهران از این نظر ضایع شده است. هم اکنون شهروندان هزینه پایتخت بودن را هم می‌پردازند این در حالی است که هزینه پایتخت بودن را باید دولت بپردازد و هزینه تهرانی بودن را شهروندان پرداخت کنند. ما این بحث را در دولت داشتیم که بخشی از آن در دولت به تایید و تصویب رسیده است و امیدواریم بقیه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی تهران را پیشانی و تابلو کشور دانست و گفت: همانطور که فرانسه را با پاریس و اتریش را با وین می شناسند، ایران را نیز با تهران می شناسند. کسی که وارد تهران می شود در واقع سیستم مدیریت در تهران به او القا می کند که سیستم کل کشور چگونه است؛ به اضافه اینکه تهران برای همه شهرهای کشور الگو است و هر کار خوب یا بدی در تهران انجام دهیم، برای کل کشور الگو می شود. از این رو باید به تهران توجه زیادی صورت گیرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب مدیران در شهرداری، ابراز کرد: من تلاش خودم را کردم که مدیران را بر مبنای اصول شایسته سالاری، تخصص گرایی و علم گرایی انتخاب کنم؛ من تا کنون هشت معاون را انتخاب کرده ام که از این هشت نفر، شش نفر دارای دکترای تخصصی در همان رشته در کنار سابقه اجرایی هستند.

وی افزود: معاون منابع انسانی و معاون شهرسازی و معماری دارای دکترای تخصصی در این دو رشته هستند، یکی دیگر از معاونان مدرک فوق لیسانس تخصصی در رشته خودش در حوزه اقتصاد شهری دارد نفر هشتم نیز تجربه وسیع و طولانی در بخش های مختلف شهرداری تهران دارد که به عنوان معاون امور مناطق انتخاب شده است.

نجفی از انتخاب 100 نفر مدیر جدید در مدت تصدی خود در شهرداری تهران خبر داد و گفت: از این میزان 20 درصد مدیران دارای مدرک دکترا و 30 درصد آن ها جوان هستند. البته در زمینه بانوان مقداری عقب هستیم و تا کنون هشت درصد مدیرانی که انتخاب کردم خانم ها هستند ما در شهرداری 850 مدیر داریم که معاونت منابع انسانی روی آنها کنترل دارند، به اضافه هزار نفر مدیر که در سطوح مختلف فعالیت می کنند.

به گفته نجفی به جای اینکه روی تعداد مدیران زن و جوان اصرار داشت، باید سیستمی را تعبیه کرد که زنان و جوانان بر اساس توانایی خودشان رشد کنند، در این راستا تعداد مدیران جوان در آینده افزایش خواهد یافت.شهردار تهران تاکید کرد: در سطح معاونان شهرداری تجربه و تخصص خیلی مهم است اما در سطوح پائین تر می توان کارها رابه مدیران با تجربه کمتر سپرد که در این کارگاه مدیریت، تجربه کنند.

وی خاطر نشان کرد: من خودم 29 ساله بودم که در ابتدای انقلاب وزیر شدم به همین جهت استثناهایی در انتخاب مدیران جوان در سطوح بالا وجود دارد، من معتقدم وقتی جوانی شایستگی دارد باید او را انتخاب کرد اما به صرف جوان بودن نباید افراد را در مدیریت بالا گمارد بلکه باید شایستگی و توانایی اداره کردن را هم مد نظر قرار داد.

به گزارش شهرنوشت، نجفی به موضوع توسعه متروی پایتخت اشاره و تصریح کرد: باید از سه منبع برای توسعه سریع مترو استفاده کنیم چرا که فرصت زیادی نداریم و وضعیت آلودگی هوا برای ما فرصتی باقی نگذاشته است. یک منبع از منابع خود شهرداری است که در این زمینه اولویت را در سال 96 و 97 به حمل و نقل ریلی داده ایم. دومین منبع دولت است که دول تطبق قانون باید حداقل 50 درصد هزینه های ساخت مترو و 50 درصد یارانه بلیط مترو را تقبل کند. شهرداری تهران در بودجه سال آینده حدود دو هزار و 500 میلیارد برای توسعه مترو در نظر گرفته اما منابع دولت شناور است و در برداشت از صندوق توسعه ملی، مواد مختلفی گذاشته شده که حمل و نقل ریلی را نیز شامل می شود.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم دولت هم سال آینده دو هزار و 500 میلیارد تومان به منظور توسعه حمل و نقل ریلی پیداخت کند، همچنین دو هزار و 500 میلیارد تومان نیز از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد . به این ترتیب با تحقق این مبلغ حدود دو میلیارد دلار تحولی در زمینه خطوط مترو اتفاق می افتد.

نجفی به برنامه‌های توسعه ای مترو تهران اشاره کرد و گفت: خط هفت که به دلیل ایمن سازی تعطیل شده بود تا پایان سال آماده سازی خواهد شد؛ البته درباره خط هفت دوستان گفتند آماده سازی این خط تا آخر اردیبهشت صورت می گیرد اما من گفتم این کار تا آخر سال انجام شود. علت کندی در ایمن سازی نیز آن است که ما باید مقداری تجهیزات شامل تجهیزات سیگنالینگ که بسیار مهم است را خریداری کنیم، چرا که این خط اصلا تجهیزات نداشته و همه کار مدیریت خط به صورت دستی انجام می شده که خیلی خطرناک است. امیدواریم حداقل 10 کیلومتر از خط شش مترو نیز تا آخر شهریور 97 تا میدان امام حسین (ع) راه اندازی شود تا حرکتی در زمینه حمل و نقل ریلی در سال 97 اتفاق بیفتد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره برنامه های ضربتی مدیریت شهری، گفت: برای شهر تهران خیلی نمی شود طرح های ضربتی اعمال کرد چرا که هر کاری همانند خرید اتوبوس و واگن مترو به منابع مالی جدی نیاز دارد، به نحوی که هر واگن مترو حدود یک میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

وی جلوگیری از مفاسد و اشکالات موجود در برنامه های قبلی را به عنوان یکی از کارهای جدی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: فروش تراکم از طریق هولگرام‌ها وضعیت بدی داشت که جلوی آن را گرفتیم. همچنین شوراهای معماری و شهرسازی مناطبق حتی بر خلاف طرح جامع و تفصیلی تصمیم می گرفتند و بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه در معابر کم عرض و فروشگاه های بزرگ بدون پارکینگ نیز تصمیمات این شورای مناطق بود که این تصمیمات را متوقف کردیم و گفتیم تصمیمات شوراهای معماری مناطق باید در معاونت شهرسازی و معماری بررسی شود. این تصمیمات ضربتی بیشتر سلبی بوده تا ایجابی و برای تصمیمات ایجابی نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه «روح و جان شهر بر جسم و کالبد آن مقدم است و این روح و جان توسط فرهنگ و هنر ایجاد می شود» گفت: اگر بخواهیم روابط بین شهروندان را مقداری تلطیف کنیم و شهر انسان محور داشته باشیم، استفاده از ابزار فرهنگ وهنر بسیار مهم است. خیلی خوشحال هستم در این مدتی که مسئولیت شهرداری را بر عهده داشتم، بخش عمده ای از وقت خود را صرف نشست و برخواست با اهالی فرهنگ و هنر کردم و روی برنامه های فرهنگی و هنری خیلی کار کردیم؛ در این زمینه امیدواریم تحول ملموسی در شهر ایجاد شود.

وی به اهمیت موضوع اخلاق شهروندی تاکید و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم موضوع ارزش‌ها و اخلاق شهروندی را بر روابط شهری حاکم کنیم چراکه اگر در شهری اخلاق مغفول باشد، آن شهر نمی‌تواند یک شهر انسان محور باشد.

نجفی در پایان درباره موضوع جدایی صالحی‌امیری از شهرداری تهران نیز گفت: درباره موضوع صالحی امیری امیدواریم در شهرداری بماند؛ بحث این بود که آیا کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود یا خیر؟ من امروز با انصاری، معاون محترم رئیس‌جمهور در این زمینه بحث می‌کردم که گفتند از نظر ما کمیته ملی المپیک به‌طور قطع شغل محسوب می‌شود اما فکر می‌کنم صالحی‌امیری در شهرداری بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز