خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو:

سازمان غذا و دارو فقط از تولید فرآورده‌های حلال حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۸۶۹

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات و نظارت های این سازمان در حوزه تولیدات حلال گفت: سیاست و هدف مهم این سازمان حمایت از تولید فرآورده‌های سلامت محور با تاکید بر موضوع حلیت خواهد بود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه موضوع فرآورده‌های حلال، یک موضوع جهانی است، گفت: فرآورده های حلال، سلامت جسمی و روانی افراد را به همراه دارد و لازم است که اقدامات بیشتری در جهت تثبیت و تبیین جایگاه شایسته این موضوع در کشور و عرصه بین المللی فرآورده های حلال تولید ایرانی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به تولیدات حلال در کشورهای غیر اسلامی گفت: از آنجا که اقلیت‌های مسلمانان در همه کشورهای جهان ساکن هستند و مصرف تولیدات حلال دغدغه مهمی برای آنها به شمار می رود ضروری است که زمینه دسترسی آنها به غذای حلال از سوی هم کیشان آنان در کشورهای اسلامی از طریق تولید محصولات حلال فراهم شود.

 اصغری خاطر نشان کرد: در کنار حلیت محصولات تولیدی که شریعت و اعتقادات ما آن را گوشزد می کند باید به حلال و دوری از حق الناس، ربا و غیره که قرآن کریم در کنار بحث مصرف غذای حلال بر آن تاکید دارد نیز توجه شود.

وی به همکاری این سازمان با حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در جهت اشاعه و تولید محصولات حلال این همکاری همچنان ادامه دارد.

گفتنی است: اولین همایش بین المللی فرآورده های حلال، با حضور شخصیت های برجسته ای از جهان اسلام به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز آغاز و تا 24 آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز