خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورایی‌ها با استاندار تهران عنوان شد؛

وجود ۱۰۰۰ مدرسه فرسوده در تهران/۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۳۸

عضو شورای شهر تهران گفت: ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله خانمحمدی؛ فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران، فرمانداران و بعضی از اعضای شورای شهر تهران گفت: حریم شهری یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه شود. مرتفع‌سازی‌های تجاری در خیابان‌های 6 و 8 متری نیز از دیگر معضلات ما در این بخش است.

او ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مشکلات ما مساله روستای پس‌قلعه است که هم طرح هادی دارد و هم دهیار اما نه امکان استفاده از فضای گردشگری آن وجود دارد و نه حتی بازسازی می‌شود.

ری آلوده‌ترین نقطه است

سپس هدایت‌الله جمالی‌پور؛ فرماندار شهرستان ری با اشاره به معضلات و مشکلات این شهرستان گفت: ری آلوده‌ترین نقطه تهران است و بسیاری از مشکلات در این بخش وجود دارد. بافت فرسوده از مهمترین مسائل شهرستان ری است که مشکلات اساسی در مرکز شهر ایجاد کرده است. همچنین وضعیت ترافیکی ری بغرنج است و دسترسی به مرکز شهر بسیار سخت و دشوار است.

فرماندار ری با بیان اینکه این شهرستان نمای شهری مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: کم‌توجهی بسیاری به آثار تاریخی در این شهر صورت می‌گیرد. تمام معضلات تهران در ری سرازیر شده است. 

او با بیان اینکه هر مشکلی که وجود دارد نمونه‌ای از آن در ری قابل مشاهده است گفت: تمام مراکز ترک اعتیاد در منطقه ری وجود دارد همچنین 8500 تن زباله روزانه به این منطقه منتقل می‌شود قنوات ما که سرچشمه آنها در خیابان نواب و شوش است از بین رفته است.

وجود 90 هزار بی‌سواد در شهر تهران

در ادامه سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به موضوع آموزش خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به عنوان شریک مردمی دولت در شهر تهران باید بخش زیادی از آموزش را به عهده بگیرد. بخشی از آموزش در شهر تهران وجود دارد که از حوزه آموزش و پرورش خارج است.

او با بیان اینکه حدود 90 هزار بی‌سواد در شهر تهران وجود دارد گفت: به طور میانگین در هر منطقه از تهران حدود 1500 بی‌سواد وجود دارد و انتظار می‌رود که شورای شهر در این حوزه کمک کند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار تهران با اشاره به موضوع بهداشت تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند بار تامین بهداشت را به عهده بگیرد و یکی از اولویت‌های اساسی آینده تهران بازسازی بیمارستان‌های فرسوده است.

شهریور ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های شهرداری تهران در حوزه بهداشت و درمان است انتظار می‌رود که شورای شهر در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه در زمینه ورزشی نیز مشکلاتی وجود دارد و شهرهای تهران، ری و تجریش کمترین سرانه‌ها را در این زمینه دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری تهران بخشی از سرانه ورزشی را به ویژه در حوزه مدارس جنوب شهر به عهده بگیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار تهران خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی از جمله مساله متکدیان، معتادان، حاشیه‌نشینی و... از دیگر مواردی است که در این زمینه باید هم‌افزایی بیشتری صورت بگیرد.

شهریور با تاکید براینکه یکی از مهمترین معضلات آینده تهران نبود سرمایه اجتماعی است گفت: باید به هویت شهری اهمیت بسیاری دهیم و شهر تهران در آینده در این زمینه دچار افت خواهد شد.

در ادامه نیز تعدادی از اعضای شورای شهر در مورد مسائل مختلف مربوط به تهران نکاتی را مطرح کردند. 

حسن رسولی با اشاره به مدیریت بحران در پایتخت خاطرنشان کرد: ما در آینده با کمک استانداری و همچنین دولت باید تصمیمات مهمی برای شهر بگیریم و در این زمینه یکی از مسائل مهم عوارض شهری است.

او ادامه داد: کسانی که در تهران زندگی می‌کنند باید به میزان خدماتی که دریافت می‌کند هزینه اداره شهر را بدهد و این مساله برای کسی که در منطقه یک زندگی می‌کند باید با فردی که در منطقه 20 ساکن است، متفاوت باشد. اجرای این کار زنده‌باد و مرده‌باد دارد ولی باید با شجاعت یک تصمیم مهم با کمک همدیگر در این رابطه بگیریم.

در ادامه بهاره آروین از دیگر اعضای شورای شهر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی تهران گفت: باید برای طرح‌هایی که در این زمینه تدوین می‌شود از نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد که بدون واسطه با بدنه جامعه در ارتباط هستند و معضلات بیشتر می‌شناسند استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم پشت میز برای آسیب‌های اجتماعی تصمیم بگیریم و بعد آنها را پیش ببریم.

سپس شهربانو امانی با بیان اینکه قرار بود دولت ملی و محلی و مجلس ملی و محلی چهار رکن اساسی تصمیم‌گیری برای تهران، ری و تجریش باشند گفت: این دولت‌ها و مجلس‌ها باید دست به دست هم دهند تا برای شهر کارهایی کنیم و در نهایت در یک دوره چهار ساله ببینیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم. ما باید تصمیم بگیریم که برای شهر تهران چه باید بکنیم.

او با بیان اینکه دولت قدرتمند می‌تواند 23 وظیفه را به دولت‌‌های محلی واگذار کند تصریح کرد: اگر قرار است مشکلات تهران حل شود باید چنین جلساتی به صورت مستمر برگزار شود و موضوعات در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه زهرا نژادبهرام با اشاره به صحبت‌های چند روز اخیر سردار یزدی فرمانده سپاه تهران خاطرنشان کرد: فرمانده سپاه تهران مطالبی را در مورد راهکارهایش برای تهران مطرح کرد و همچنین ما باید ببینیم که دولت چه کارهایی می‌تواند بکند و نظراتش را بدهد.

او ادامه داد: در مورد آسیب‌های اجتماعی تهران و مسائل پایتخت ما انتظار داریم که طرح استانداری تهران را هم ببینیم همچنین علاوه بر آنها بدانیم نیروی انتظامی و فرمانداری چه پیشنهاداتی دارد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: لایحه مدیریت واحد شهری از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه شود ما امیدواریم باتوجه به ارتباط فرماندار با دولت نسبت به تسریع در ارسال لایحه مدیریت واحد شهری به مجلس مساعدت شود.

او با اشاره به بافت‌های فرسوده در تهران گفت: 19 بیمارستان بزرگ تهران فرسوده هستند و اغلب بیش از 40 سال سن دارند و همچنین حدود 1000 مدرسه فرسوده داریم.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: اینها خارج از حوزه شورای شهر و شهرداری است و نمی‌شود دولت مسوولیت را واگذار کند و از طرف دیگر خود مدیریت را به عهده بگیرد. از شما می‌خواهیم به عنوان نماینده عالی دولت پیگیری کنید تا به وضعیت این بیمارستان‌ها و مدارس رسیدگی شود.

احمد مسجدجامعی در ادامه این جلسه گفت: تهران را باید به عنوان شهر تهران و همینطور پایتخت ایران در نظر بگیریم و هزینه اداره پایتخت را باید با هزینه اداره شهر تهران جدا کنیم و در زمینه هزینه‌ای که مربوط به پایتخت بودن تهران است دولت باید کمک کند.

سپس علی اعطا با بیان اینکه تراکم فروشی هم دیگر در شهر تهران درآمدزا نیست تاکید کرد: 450 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد و این به معنی این است که عرضه و تقاضا دیگر وضعیت سابق را ندارد و باید به موضوع درآمد پایدار برای اداره شهر تهران توجه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز