خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران خبر داد:

کمبود ۱۳۵ مدرسه در منطقه ۲۲ تهران

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۰۳

فرماندار تهران از کمبود ۱۳۵ مدرسه در منطقه ۲۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی در نشست اعضای شورای شهر تهران و استاندار تهران که شب گذشته در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: براساس قانون نیم‌درصد از عوارض ساخت و ساز باید به کتابخانه‌های عمومی اختصاص می‌یافت که متأسفانه این رقم توسط شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز نمی‌شود.

او با بیان اینکه در سال ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان از حساب شهرداری تهران برداشت می‌شود خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران درخواست می‌کنیم نیم‌درصد عوارض ساخت و ساز را در همان ابتدا به حساب کتابخانه‌ها واریز کند.

فرماندار تهران با اشاره به کمبود کلانتری در سطح شهر تهران تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۴ کلانتری‌های تهران باید به عدد ۲۰۰ برسد ولی تاکنون ۸۳ کلانتری دایر و باید ۱۲۰ کلانتری دیگر نیز دایر کنیم.

فرهادی یادآور شد: ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که یک و نیم میلیون جمعیت در این بافت ساکن شده‌اند که با توجه به موضوع زلزله باید نسبت به نوسازی این مناطق اقدام شود. در حال حاضر زلزله ایرانگردی می‌کند بنابراین باید به موضوع بافت فرسوده در شهر تهران توجه بیشتری شود.

فرهادی با اشاره به شورایاری‌ها خاطرنشان کرد: امکان تشکیل شورایاری‌‌ها امسال وجود ندارد اگرچه شورایاری‌های یک پتانسیل مهم برای تهران است ولی باید تشکیل شورایاری‌ها هرچه سریع‌تر قانون شود و این مشکل نیز حل شود.

فرهادی با بیان اینکه به سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو نزدیک می‌شویم گفت:‌ درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر مجوز احداث ساختمان پلاسکو صادر شود تا مشکلات کسبه این ساختمان نیز حل شود.

او ادامه داد: یکی از تجمعات همیشگی تهران تجمع ساکنان شهرک زیتون است که بنده پیشنهاد می‌کنم صفر تا ۱۰۰ زمین‌های شهرک زیتون به شهرداری تهران واگذار شود و شهرداری در بازه زمانی نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام کند.

فرماندار تهران همچنین با اشاره به تجمع‌های مختلف در تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم محلی برای اعتراضات مردمی نیز در نظر گرفته شود که شهروندان با مراجعه به آنها اعتراض خود را مطرح و آن مسئول نیز در همان منطقه پاسخگو باشد.

فرهادی با اشاره به موضوع آموزش و پرورش در شهر تهران یادآور شد: ۱۳۵ مدرسه در منطقه ۲۲ کم داریم و نیاز مدارس شهر تهران باید تأمین شود. این موضوع در سال‌های آینده به معضلی در این منطقه تبدیل می‌شود.

او به دیگر معضلات و مشکلات شهر تهران اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار نفر معتاد و متکدی در شهر تهران حضور دارد که باید برای آن نیز راه‌حلی در نظر گرفته شود.

فرماندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: درخواست می‌شود ساختمان مجاور فرمانداری تهران که متعلق به بانک ملت است نیز به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان خریداری و در اختیار فرمانداری قرار گیرد تا در هنگام برگزاری انتخابات با مشکل کمبود جا مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز