خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس در پاسخ ایلنا:

خرید کاغذ توسط همشهری نشانه هوش مدیریتی است که نخواسته کاغذ را گران‌تر خریداری کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۰۰

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران می‌گوید خرید کاغذ از سوی موسسه مطبوعاتی همشهری نه برای احتکار بلکه برای مصرف چندماهه بوده است.

محمدجواد حق‌شناس (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا خرید و ذخیره‌سازی و شاید احتکار کاغذ توسط روزنامه همشهری آنهم با توجه به گران شدن این کالا در شورای شهر بررسی شده است یا خیر، گفت: اینکه شما به عنوان خانم خانه‌دار که می‌دانی در ماه چه میزان برنج نیاز داری و برای سه ماه خود برنج خریداری کنی؛ آیا این معنای احتکار برنج می‌دهد؟ بحث هم اصلا فروش کاغذی که خریداری کرده بعد از گرانی کاغذ نبوده و نیست، روزنامه همشهری هم بیشترین مصرف کاغذ را دارد و اساسا یک موسسه اقتصادی است پس وظیفه دارد با نگاه اقتصادی هزینه‌هایش را تنظیم کند و برای همین میزان کاغذ مورد نیاز خود را برای چندین ماه تهیه کرده است.

او ادامه داد: حتی اگر هم تصمیم به خریداری این میزان کاغذ با توجه به گران شدن قیمت این کالا باشد باز نشان دهنده هوش مدیریتی است که نخواسته مهترین کالای مورد نیاز موسسه خود را بعدا گران‌تر خریداری کند. به جای اینکه بودجه خود را صرف هزار مورد غیرمعقول یا ساخت و ساز کند، کاغذ خریده است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره آخرین روند وام بانکی به خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر پرداخت وام به 1700، 1800 نفر مصوب شده که در نوبت هستند و ما فعلا مصوبه جدیدی در این‌باره نخواهیم داشت تا وام‌های این تعدادی که در نوبت هستند پرداخت شود. البته از آنجایی که منبع مالی این صندوق محدود است، این وام‌ها که پرداخت شد، منتظر می‌ماند تا بازپرداخت مبلغ صورت گیرد و سپس به نفرات بعدی در نوبت گیرند. در کل افراد خبرنگار و روزنامه‌نگار ، مداح، فعال قرآنی، نویسنده و هنرمند از این تسهیلات استفاده می‌کنند ولی متاسفانه بخش زیادی از وام‌هایی که پرداخت شده یعنی چیزی نزدیک به 3 میلیارد تومان هنوز برگشت داده نشده‌اند و باید پرداخت این مبلغ صورت گیرد تا بودجه صندوق مذکور در گردش بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز