خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

ترافیک تهران از داعش خطرناک‌تر است/تا سال ۱۴۰۹ جمعیت شهرهای اقماری بیش از تهران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۶۷

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ترافیک شهر تهران خطرناک تر از داعش است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۹ جمعیت شهرهای اقماری تهران از خود شهر بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن هاشمی در نشست مشترک استاندار تهران با اعضای شورای شهر تهران،ری و شمیرانات که با حضور استاندار و جمعی از معاونان او و اعضای شورای شهر برگزار شد گفت: جذابیت تهران باعث شده که جمعیت کثیری به سمت آن بیایند و بسیاری از این افراد در خود تهران اقامت نمی‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع جمعیت تهران براساس اسناد بالادستی باید هشت‌ونیم میلیون نفر باشد و در حال حاضر نیز اینگونه است.

او ادامه داد:  زیرساخت‌های تهران نیز عمدتاً متناسب با این جمعیت است ولی جذابیت تهران باعث شده این افراد نتوانند در خود تهران اقامت کنند و به شهرهای اقماری رفته‌اند. از همین رو در حال حاضر جمعیت اقمار و تهران حدود ۱۵ میلیون شده است. اما با این شرایط و افزایش جمعیت پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۹ جمعیت اقمار تهران از خود آن بیشتر شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر به این مساله توجه کنیم می‌بینیم که باعث شده تهران دچار هجمه ویژه‌ای شود و مسائل مختلفی مانند حمل‌ونقل، آموزش و بیمارستان از جمله مواردی است که در شهرهای اطراف تهران باید به آن توجه شود و فلش این مساله به سمت دولت است. بنابراین اگر امروز بخواهیم به مشکلات بپردازیم باید تهران را با فرض جمعیت ۲۰ میلیونی و مشکلات اطراف آن در نظر بگیریم.

هاشمی با بیان اینکه مواردی در این جلسه مطرح شد که خیلی از آنها در اختیار شورا نیست گفت: فقط درخصوص امکانات ورزشی علی‌رغم اینکه شهرداری نباید امکانات را ایجاد می‌کرد با این حال ۸۰ درصد امکانات توسط شهرداری ساخته شده و ۲۰ درصد از امکانات ورزشی تهران توسط دولت تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به موضوع حمل‌ونقل حومه شهر تهران تصریح کرد: با وجود ریل، دولت وظیفه دارد در این حوزه کارهایی را انجام دهد و این در شرایطی است که در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار خودرو روزانه وارد شهر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان به سه تا چهار میلیون برسد. تنها ریلی که ساخته شده است ریل تهران- کرج است و به نظر می‌رسد که دولت وظایف خود در زمینه ترافیک و حمل‌ونقل تهران را به خوبی انجام نداده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر در تهران نزدیک ۲۰۰ کیلومتر مترو داریم که ظرفیت ۷ میلیون سفر را دارد ولی در حال حاضر ۲ میلیون سفر انجام می‌شود زیرا خطوط مترو تجهیز نشده و این مربوط به دولت است که وظیفه خود را انجام نداده است. ضمن اینکه به خاطر حمل‌ونقل ریلی، شهرداری بدهی‌هایی را متحمل شده است و اینها در بخشی صورت گرفت که دولت باید آن را تجهیز می‌کرد.

هاشمی با اشاره به موضوع ترافیک تهران گفت: به نظرم مشکل اصلی شهر ترافیک است که در حال تبدیل شدن به یک مساله امنیتی است و گاهی به شوخی می‌گویم که ترافیک برای امنیت تهران از داعش نیز خطرناک‌تر است. ماندن در این ترافیک کلافگی‌های زیادی را ایجاد می‌کند. ما نمی‌توانیم این ترافیک را حل کنیم بنابراین باید به یک آلترناتیو توجه کنیم و آن هم مترو است.

او همچنین درباره بافت فرسوده افزود: برای حل این مساله باید از طریق روش‌های نوین تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عوارض شهر تهران به روز نشده در مورد عوارض شهری تاکید کرد: در حال حاضر عوارض به قیمت منطقه‌ای ۱۰، ۱۲ سال پیش محاسبه می‌شود و این مساله باید تغییر کند.

رییس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ۹۳ درصد از مردم آلودگی هوا و ترافیک را مهمترین مشکلات تهران می‌دانند اما آنچه که از نظر ما اهمیت دارد این است که تکلیف ما باید از نظر قانون مشخص شود تا بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز