خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

اصلی ترین مشکل تهران الودگی هواست/یک میلیون و ۱۵۰هزار حاشیه‌نشین در استان تهران داریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۶۶۴

استاندار تهران با بیان اینکه براساس قانون شوراها اختیارات وسیعی دارند گفت: فرماندار، بخشدار و همه مدیران اجرایی براساس قانون موظف هستند به تصمیمات شورا عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست مشترک با اعضای شورای شهر که سه شنبه شب در محل استانداری تهران برگزار شد،  با بیان اینکه در نظام اسلامی کارها همه توسط مردم انجام می شود گفت: در شرایطی به سرمی‌بریم که دولت، مجلس و شورای شهر تهران برای توسعه تهران باید هم جهت باشند و امیدواریم بتوانیم همگرایی خوبی داشته باشیم. باید اختلاف نظرها را به جهت گیری مشترک تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اصل صد، صد و یک و صد و دو قانون اساسی خاطر نشان کرد: شوراها اختیارات و جایگاه وسیعی برای پیشبرد برنامه های اقتصادی، اجتماعی و ... دارند و در همه امور می‌توانند نظارت داشته باشند در حالی که هم اکنون تنها اقدام شورا تعیین شهردار و نظارت بر عملکرد اوست در حالی که می‌توانند در همه امور نظارت کننده باشند و فرماندار، بخشدار و همه مدیران اجرایی موظف هستند تصمیمات شورا را عمل کنند.

مقیمی یادآور شد: ٨ میلیون جمعیت در شهر تهران و ٥ میلیون ٥٠٠ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های استان تهران است که این جمعیت ۱۳.۵ میلیونی ١٧ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند.

استاندار تهران خاطر نشان کرد:گهگاه شهرستان‌های استان هم مشکلاتی را از جمله تشدید آلودگی هوا بر تهران می افزایند؛  این در حالی است که آلودگی هوا مهمترین مشکل پایتخت است.

 وی افزود: باید آلودگی هوای تهران را طی این ٤ سال به حد قابل توجهی کاهش دهیم.در این راستا طی سالیان گذشته اقداماتی ب‌ اثر و هزینه بر از جمله بنزین یورو ٤ هم در دستور کار قرار گرفت و اگر به جای این همه هزینه برای فیلتر دوده اتوبوس‌ها و تعویض کاتالیست هزینه‌ای اقدام شده بود، به مراتب کمتر از هزینه سوخت یورو ٤ می شد و از کاهش آلودگی هوای شهر کاسته می‌شد.

 مقیمی خاطر نشان کرد: ترافیک تهران قفل شده و حتی جلسات ما هم به خاطر این ترافیک با تاخیر آغاز می‌شود. باید شورا و شهرداری کمک کنند و حوزه حمل و نقل عمومی را سر و سامان دهند.

استاندار تهران با بیان اینکه برای سر و سامان دادن به اوضاع چرخه حمل و نقل عمومی نیاز به سرمایه گذاری در این بخش داریم تصریح کرد: دو میلیون و ٥٠٠ هزار نفر در استان تهران در بافت فرسوده هستند. از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرتهران و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های استان در بافت فرسوده سکونت دارند و باید این بافت فرسوده احیا شود.

مقیمی با اشاره حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان تهران بیان کرد: باید به مشکلات یک میلیون و ١٥٠ هزار حاشیه نشین در شهرستان‌های استان رسیدگی کرد و امکانات در اختیار حاشیه نشین ها قرار داد.

او با بیان اینکه از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه فضای سبز استفاده شود گفت: انتقال لوله آب از طالقان به تهران سالیان سال است که انجام شده و باید هر چه زودتر با توجه به فرسودگی، یک خط دومی هم راه اندازی شود که در صورتی که مشکلی پیش آمد از خط دوم لوله آب از طالقان به تهران استفاده کنیم. همچنین بخش عمده ای از فاضلاب تهران تصفیه شده است اما باید برای بخش دیگری از آن نیز تدابیری اندیشیده شود تا هم مشکل شهرستان ری و هم بخش کشاورزی برطرف شود.

مقیمی افزود: این جلسه به منظور کم کردن معضلات و مشکلات شهر تهران از جمله طلاق اعتیاد اختلاف طبقاتی مسائل اخلاقی بافت فرسوده و حاشیه نشینی برگزار شد و با همکاری شورای شهر و فرمانداری باید از این مشکلات کم کنیم. البته دولت و مردم هم باید به کمک ما ببایند.

وی با تاکید بر مغفول ماندن موضوع ورزش در استان تهران بیان کرد: باید به مسئله ورزش نگاه جدی تری داشت؛ در این سال ها حتی یک ورزشگاه هم در تهران ساخته نشده است.

استاندار تهران درباره مراکز درمانی نیز خاطر نشان کرد: ٦٠ درصد نیاز به تخت بیمارستانی تامین شده و ٤٠ درصد تخت های موجود کمبود داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز