خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش:

تعیین‌تکلیف مدارس قلع‌وقمعی در گرو تأمین اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۵۳۷

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعداد 119 ملک از مدارس دارای حکم خلع ید و قلع و قمع بنا در سراسر کشور شناسایی شده است که تعیین تکلیف و خرید این مدارس نیازمند اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا، یوسف نجفی اظهارکرد: به دلیل اختصاص اعتبار اندک،‌ تعداد بسیار محدودی از این فضاها خریداری شده اند با این وصف فارغ از بحث تأمین اعتبار، ‌برای حل مشکل اقدامات دیگری صورت گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعیین تکلیف بخشی از این مدارس در برنامه‌های اولویت دار سال 1396 معاونت حقوقی و امور مجلس قرار دارد، تصریح کرد: در دستور العملی به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شده تا در صورتی که مالکان این نوع مدارس آمادگی دریافت ملک معوض را داشته باشند و آموزش و پرورش هم ملک مازاد داشته باشند، می توانند به استناد تصویب نامه سال 1388 هیأت وزیران اقدام کنند.

معاون وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: تعداد این مدارس در سال‌های گذشته حدود 1000 ملک بوده که اکنون به 119 ملک کاهش یافته است.

نجفی در خصوص چرایی پیدایش چنین املاکی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته مسوولان فاقد صلاحیت محلی فضاهای با کاربری آموزشی را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده اند و آموزش و پرورش با صرف اعتبارات دولتی در آن احداث بنا کرده و به صورت مدرسه استفاده کرده است اما بعد مالکان با ارائه سند مالکیت و پیگیری موضوع در مرجع قضایی حکم خلع ید و قلع و قمع گرفته‌اند و بعضاً ‌اصرار به تعیین تکلیف ملک یا اجرای رأی دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز