خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

مراحل قانونی تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۴۴

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: رویکرد کمیسیون طبق طرح‌های متعدد در جلسات کمک به نهادینه کردن نگاه فرهنگی به شهر و توسعه پایدار انسان‌محور است که از طریق سیاست‌گذاری و نظارت صحیح بر عملکرد فرهنگی - اجتماعی شهرداری حول محور نگاه انسانی به شهر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حق‌شناس در نشست خبری‌ ارائه گزارش صد روزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان داشت: تاکنون 22 جلسه رسمی و پنج جلسه فوق‌العاده برگزار شد. در جلسات رسمی حدود 80 مصوبه داشته‌ایم و اعضای کمیسیون 21 تذکر در صحن علنی داشته‌اند.

وی افزود: تعیین روسای کمیته‌ها و ستادها، کمیته وام فرهیختگان و کمیسیون نام‌گذاری از جمله مصوبات قابل ذکر کمیسیون است، بعلاوه طی جلسات مختلف نمایندگان کمیسیون در مجامع عمومی مختلف تعیین و معرفی شدند.

حق‌شناس گفت: مصوبات مربوط به هماهنگی‌های برنامه‌های استقبال از مهر و آغاز سال تحصیلی و مصوبات مربوط به التزامات اسناد بالادستی و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی و نظر اصناف در پروژه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین مصوبات مربوط به فعالیت‌های فرهنگی – بین‌المللی شهر تهران حمایت از عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط در اجلاس‌های بین‌المللی و ارتقای سطح فرهنگی بین‌المللی تهران از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است.

وی افزود: مصوبه تعیین روز هفدهم دی‌ماه سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختی به عنوان روز ورزش تهران که عندالزوم باید در صحن شورا طرح و تصویب شود. همچنین جلسات کمیسیون با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در زمان مدیریت قبلی آن و اخذ گزارش عملکرد حوزه‌های مختلف آن به تفکیک ادارات کل و سازمان‌های زیرمجموعه آن که نتایج آن در اختیار کمیسیون است از دیگر اقدامات است.

حق‌شناس با اشاره به گزارش عملکرد شش ماهه سال جاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری بیان داشت: این گزارش عملکرد در دست بررسی است که نتایج آن در اختیار و آگاهی عموم قرار خواهد گرفت. کمیسیون چند جلسه رسمی و غیررسمی نیز با آقای صالحی امیری بعد از انتصاب به عنوان معاونت فرهنگی و اجتماعی داشته است که حاکی از همدلی و همراهی طرفین در مسیر پیش رو بوده و چشم‌انداز روشنی از هماهنگی و همگامی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه در رابطه با رویکرد کلی کمیسیون بیان داشت: رویکرد کمیسیون طبق بحث‌های متعدد در جلسات کمک به نهادینه کردن نگاه فرهنگی به شهر و توسعه پایدار انسان‌محور است که از طریق سیاست‌گذاری و نظارت صحیح بر عملکرد فرهنگی اجتماعی شهرداری حول محور نگاه انسانی به شهر دنبال خواهد شد.

حق‌شناس گفت: شاید لازم باشد تغییراتی جدید ایجاد شود از جمله در روش‌های نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری به ویژه در حوزه فرهنگی – اجتماعی تلاش خواهیم کرد تا با جلب مشارکت مردم و احترام به شهر و شهروندان در مسیر کاستن از رنج و زحمت مردم و بالا بردن سطح شادی و رضایتمندی مردم گام‌به‌گام پیش برویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، ری، تجریش با اشاره به مصوبه بازرسی کارشناسی و رسیدگی به وضعیت سه پروژه بیان داشت: این مصوبه منجر به مصوبات قابل توجه دیگر شده است همچنین مصوبات مربوط به رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و سند رفاه اجتماعی شهرداری تهران و مصوبات مربوط به پروژه‌های سینمایی از دیگر اقدامات بوده است.

وی در ادامه گفت: بررسی ضرورت طراحی استراتژی مشخص برای هر یک از حوزه‌های زیرمجموعه کمیسیون که باید منجر به طراحی و اعلام استراتژی فرهنگی شهر، هنری شهر، اجتماعی شهر و سایر حوزه‌ها گردد همچنین تعیین سازوکار تشکیل کارگروه‌های ذیل کمیته‌های کمیسیون که طی آن هدف و برنامه‌های هم‌اندیشی و بهره‌گیری از نخبگان، دانشگاهیان و متخصصان با نگرش شهری برای همه شهروندان دنبال خواهد شد از جمله اقدامات مهم کمیسیون بوده است. چراکه با تشکیل کارگروه‌ها تلاش می‌کنیم مدیریت شورایی را در شهر تهران به معنای واقعی آن نزدیک کنیم و این بدین معناست که تصمیم‌سازی اصلی به عهده نخبگان هر یک از حوزه‌های ذی‌ربط و از بین مردم باشد.

حق‌شناس در ادامه گفت: نشست کمیسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد که چشم‌انداز روشنی از همکاری‌های شورا، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد را نوید داد دارای اهمیت خاصی است. نشست کمیسیون با خانه هنرمندان این امید را به وجود آورد که با تغییرات جدید در مدیریت آن وارد مراحل جدید در همکاری‌های تنگاتنگ بین کمیسیون و خانه هنرمندان گردد.

وی افزود:‌ بررسی مراحل قانونی تقاضای تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در حال انجام است و تاکنون در دو مرحله گزارشات نسبتا خوبی را دریافت و در اختیار متقاضیان طرح قرار داده شده است. همچنین پیگیر موضوع پروژه‌های سینمایی جهت بررسی مشکلات و مسائل موجود هستیم که در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

حق‌شناس در پایان گفت: بررسی چگونگی بهره‌برداری از مراکز اجتماعی، ورزشی، هنری و فرهنگی از دیگر مصوباتی بود که قرار شد تا دستورالعمل‌ها و گزارش‌ها بررسی و نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز