خبرگزاری کار ایران

مهرمحمدی مطرح کرد:

تبدیل نامعلم دانشمند به معلم ارزشمند کاری است کارستان/ مدل اجرایی دانشگاه‌فرهنگیان نیازمند بازنگری است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۰۷۲

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان معتقد است تبدیل نامعلم دانشمند به معلم ارزشمند کاری کارستان است.

به گزارش ایلنا، محمود مهرمحمدی در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه اظهار داشت: تربیت معلم در شرایط جدید نیاز به دانشگاه تخصصی دارد و قدر این دانشگاه را باید دانست. فکر می‌کنم اگر نگاه کنیم به تجربه 100 ساله تربیت معلم در کشور می‌بینیم اتفاق برجسته‌ای نیفتاده است. تربیت معلم وقتی به یک دانشگاه تخصصی تبدیل می‌شود، از دایره توجه ممکن است بیرون افکنده شود.

وی افزود: یاد گرفتم تربیت معلم برخوردار از کیفیت در سطح مورد انتطار ابعاد متعددی دارد. تبدیل نامعلم دانشمند به یک معلم ارزشمند کاری است کارستان که داشتن نقشه ای دقیق پیش نیاز این کار است.

مهرمحمدی اضافه کرد: یاد گرفتم کمیت و حجم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی البته که یک واقعیت است اما مدیریت شدن حجم نیروی انسانی آموزش و پرورش یعنی اینکه از طرفیت سایر دانشگاه‌ها استفاده کنیم و توسعه دانشگاه را باید برای مبادرت کردن به امر تربیت معلم در سطح نیاز تدارک ببینیم و نه بیشتر.

وی با بیان اینکه یاد گرفتم محور وحدت و هم‌افزایی در محقق ساختن ایده تربیت معلم باید با کیفیت باشد و نهاد جدایی و تفرق و نادیده‌انگاری طرفیت‌های فاخر ملی است، بیان کرد: مدیریت دانشگاه فرهنگیان به‌اندازه مدیریت آموزش و پرورش کاری دشوار و حساس است. پیشنهادم این است پیش نیاز وزارت آموزش و پرورش باید ریاست دانشگاه فرهنگیان باشد. البته مزاح کردم و قصدم این بود که ابعاد و پیچیدگی‌های دانشگاه این را مطرح کنم.

مهرمحمدی با تاکید بر اینکه مدل اجرایی دانشگاه نیازمند بازنگری است و نباید همین مدلی باشد که الان با آن سرکار داریم، گفت: پیشنهادم این است همان‌طور که وزیر باید سابقه معاونت را داشته باشد، پیش‌نیاز وزارت نیز باید ریاست دانشگاه فرهنگیان باشد. البته مزاح بود و قصدم نشان دادن ابعاد و پیچیدگی های دانشگاه بود.

مهرمحمدی با تاکید بر اینکه مدل اجرایی دانشگاه نیازمند بازنگری است و نباید همین مدلی باشد که الان با آن سرکار داریم، گفت: سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان افزود: یاد گرفته ام مدل اجرایی دانشگاه فرهنگیان نیازمند بازنگری است و پاسخگویی به نیاز منابع انسانی آموزش و پرورش هرگز توجیه کننده آن نیست که شعب دانشگاه فرهنگیان را در سراسر کشور دایر کنیم. معنای  تحقق عدالت آموزشی این نیست که امکانات تربیت معلم را نیز به یک میزان در همه جا دایر کنیم و این ظلم به تربیت معلم با کیفیت است.

مهرمحمدی ادامه داد: یاد گرفته ام برای نو معلمان باید حساب ویژه باز شود وگرنه همه رشته های دانشگاه پنبه خواهد شد. یکی از ماموریت های جدی دانشگاه باید تمرکز بر  پدیده نومعلمی باشد.

وی با اشاره به اینکه یاد گرفته ام منافع ملی را باید بر منافع گروهی و جناحی مقدم بدانم عنوان کرد: به همین خاطر بسیاری اصلاح طلبان که بدرستی من را از جنس خود می‌دانند، رنجیدند اما در انتصاب ها بر اساس صلاحیت ها عمل کردم و اصلا پشیمان نیستم.  بنده یاد گرفته ام نقدها و تخریب ها را جزئی از اصول تن دادن به خدمت و پذیرش مسؤولیت تلقی کنم.

 سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان افزود:  ممکن است برخی بگویند در این چهارسال نقش بازی میکردی، اما از همه کسانی که تلاش کردند در این چهار سال به ارتقای دانشگاه فرهنگیان تلاش کردند قدردانی می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز