خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

تهران به کارگاه سازندگی تبدیل شده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۴۹

شهردار تهران صبح امروز از پروژه پل‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل‌های تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری با اشاره به اینکه از صبح در حال بررسی پروژه‌های عمرانی بوده است، گفت: آنچه صبح دیده‌ایم مایه شعف ما است، امروز تهران تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی شده است و با وجود تمام مشکلات با تلاش هر روزه همه پیمانکاران و کارمندان شهرداری پروژه‌ها با دقت و علاقمندی ادامه می‌یابد و امیدوار هستیم مردم تهران آن طور که حقشان است از مواهب تهران بهره ببرند.

او با اشاره به بازدید خود از پارکینگ طبقاتی بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در بحث اجرا اقدامات و تجربیات جدیدی در این پروژه درحال انجام است. این پارکینگ 9 طبقه دارد که 7 طبقه آن زیر زمین است و مقرر شد از این به بعد ادامه این پروژه به صورت مشارکتی انجام شده و بخش‌هایی که مطالعات کافی در آن انجام شده به بخش‌های خصوصی و یا عمومی که علاقمند باشند واگذار خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: این پروژه به مسائل مربوط به بیمارستان شهید رجایی، پردیس پارک ملت کمک فراوانی می‌کند و اگر بخش‌های مختلف در اینجا سرمایه‌گذاری کنند بی‌شک سود فراوان به دنبال خواهد داشت و این مجموعه به شکل واگذاری کامل و یا مشارکتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شهردار تهران در ادامه به بازدید از تونل آرش اسفندیار اشاره و اظهار کرد: از این تونل سه درصد کار باقی مانده است و امیدوار هستیم امسال به بهره‌برداری برسد.

نجفی با اشاره به بازدید خود از تجهیزات دریاچه خلیج فارس گفت: به حق تهران ظرفیت‌های فراوانی برای گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی دارد و می‌توان چندین پروژه کامل برای این دریاچه تعریف کرد اما متاسفانه بخشی از فعالیت‌های دریاچه تعطیل شده است در حالی که می‌توانند از نظر اقتصادی کمک فراوانی به شهرداری کند.

او ادامه داد: درباره بحث دسترسی دریاچه به اتوبان حکیم صحبت‌هایی شده، اما احداث پارکینگ طبقاتی در روی ارتفاع کنار دریاچه با بی‌سلیقگی انجام شده چرا که منظره دریاچه را مخدوش کرده است و احداث پارکینگ طبقاتی در بخش‌های پایین‌تر در دست بررسی است و در آینده اطلاعات لازم در این زمینه برای مشارکت با بخش خصوصی اعلام خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت تهران گفت: تهران نفس می‌کشد و حیات در آن ادامه د ارد و این شهر نقش اساسی در توسعه کشور دارد و امیدوار هستیم بتوانیم دست به دست هم تهران را به شهری نمونه تبدیل کنیم البته مشکلاتی نیز وجود دارد یکی از مسائل اصلی ما کمبود منابع در شهرداری است، اما در بودجه 97 شهرداری پیش بینی‌های بسیار خوبی انجام شده است و تیم شهرداری و شورا با همکاری تلاش می‌کنند تا در دو هفته آ‌ینده اصلاحیه بودجه 96 را انجام دهند در بودجه هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها و چهار هزار میلیارد تومان آن برای پروژه‌های ریلی اختصاص دارد.

وی ادامه دارد: همچنین تبصره‌ای در خصوص محدوده اجرای طرح ایذه در هیئت دولت به تصویب رسید. بر اساس این لایحه دولت جدولی را برای استفاده از صندوق توسعه ملی پیشنهاد داده است و بر اساس این جدول دو میلیارد دلار به بحث محیط زیست آلودگی هوا و پسماند اختصاص داده شده است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم همچنین 350 میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی، 150 میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی، 100 میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی شهری و 100 میلیون دلار برای بافت فرسوده در نظر گرفتیم که البته میزان در نظر گرفته شده برای بافت فرسوده کم است.

او با تشکر از قرارگاه جهاد سازندگی به عنوان پیمانکار اصلی شهرداری گفت: از آنها تشکر می‌کنیم که با وجود طلب‌هایشان پروژه‌هایشان را متوقف نکردند و فعالیت‌های خود را ادامه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز