خبرگزاری کار ایران

حاجوی خبر داد:

صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس منطقه ۷

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۵۶

شهردار منطقه ۷ از صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس سطح منطقه در راستای اجرای طرح مدرسه آماده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب گفت: فاز سوم طرح مدرسه آماده در سطح منطقه با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان و مدیران در برابر رویارویی با بلایای طبیعی در حال اجرا است و پس از بررسی مدارس توسط کارشناسان آتش‌نشانی شناسنامه ایمنی برای آنها صادر می‌شود.

وی افزود: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه در مدارس در حال اجراست و پس از آموزش مدیران این مدارس، در مرحله بعدی قرار است معلمان و دانش آموزان نیز تحت آموزشه‌ای لازم قرار گیرند.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: براساس دستورالعمل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص مقاوم سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی، آموزش‌های لازم به مدیران مدارس آغاز شده و مدیران این مدارس تاکنون در دوره‌های آموزشی اطفاء حریق، کمک‌های اولیه، آشنایی با مبانی بحران و همچنین روانشناسی بحران شرکت کرده‌اند.

حاجوی با تاکید بر اینکه طرح مدرسه آماده در سطح مدارس منطقه با هدف ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس در مقابله با حوادث اجرا می‌شود، اظهار داشت: شناخت مخاطرات، آمادگی و نحوه مواجهه با حوادث، کمک‌های اولیه و اصول ایمنی و اطفاء حریق از جمله کارگاه‌های آموزشی است که در راستای اجرای طرح یادشده در مدارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مدرسه آماده مدرسه‌ای است که مخاطرات آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را کسب کرده و کمترین تلفات و خسارات را در مقابله با حوادث متحمل خواهد شد. مدرسه آماده قصد دارد با همراهی کلیه مسئولان و ذینفعان در جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت دانش آموزان گام بردارد.

به گفته حاجوی آموزش نمایندگان مدیریت بحران مدارس، آموزش پرسنل مدرسه، تشکیل گروه مدیریت بحران، تهیه سند مخاطرات، اجرای اقدامات کاهش مخاطرات، مانور، آموزش دانش‌آموزان، تشکیل گروه دوام دانش‌آموزی، مشارکت دادن والدین در طرح و تجهیز مدرسه بخشی  از گام‌های اجرا و مهم  این طرح به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز