خبرگزاری کار ایران

امینی:

آیین‌نامه داخلی شورای شهر تهران در حال بازنگری است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۰۴

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از بازنگری آیین‌نامه داخلی شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم امینی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد 100 روزه شورای شهر پنجم برگزار شد، بیان داشت: در این مدت از ابزارهای مختلفی برای افزایش نظارت در عملکرد شهرداری استفاده کرده‌ایم، متاسفانه شورا ابزار لازم برای نظارت را ندارد و بازوان محاسباتی در شهرداری نداریم که ببینیم بودجه کجا مصرف می‌شود؟

وی افزود: نداشتن دیوان محاسبات و خزانه واحد موجب فساد مالی می‌شود، تا وقتی که خزانه واحد نداشته باشیم نمی‌دانیم این پول‌ها در سازمان‌ها و مناطق چه می‌شود.باید ردیف‌های بودجه بررسی شود ولی بازوان محاسباتی نداریم که ببینیم این بودجه‌ها دقیقا کجا مصرف می‌شود و بر همین اساس است که در برخی بندها بیش از 50 درصد انحراف بودجه می‌بینیم که بر همین اساس باید دیوان محاسبات شهری و حساب خزانه کل ایجاد شود.

امینی گفت: از شهرداری خواسته‌ایم که لیست تمام واگذاری‌ها در قالب‌های مختلف از ابتدای شکل‌گیری شورای شهر اول را به ما بدهد، از این به بعد قرار است، شهرداری تمام واگذاری‌ها را به شورای شهر اعلام کند نه اینکه مخفیانه هزاران متر از املاک را واگذار کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران گفت: آیین‌نامه داخلی شورا در حال بازنگری است؛ متاسفانه آیین‌نامه منسجمی در این زمینه نداشتیم که بیشتر موجب سردرگمی اعضای شورای شهر می‌شد.ما در شورا فقط اسم داریم، شهردار را شورا انتخاب می‌کند اما عملا عزل نمی‌تواند انجام دهد.

وی افزود:لازم است اختیارات نمایندگان شورا نیز به مانند نمایندگان مجلس باشد،در نشستی که با شهردار تهران داشتیم نیز اعلام کردم که ما 22 نفر کنار هم هستیم و اگر عدم تعامل شورا و شهرداری در این مدت حل نشود متاسفانه نمی‌توان راه به جایی برد و تازه اول راه هستیم.

امینی در رابطه با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: در مراسم تودیع و معارفه رئیس شرکت شهر سالم هم گفتم که چه نیازی است که شهرداری با این حجم کار، درمانگاه بسازد،به شهر سالم هم گفتم که بهتر است در حوزه ماموریت‌هایش بازتعریفی داشته باشد و به جای درمان به سمت موضوع آسیب‌های اجتماعی برود و حالا در حوزه تاکسی‌های اینترنتی نیز معتقدم وقتی شرکت‌های دیگر با استفاده از تکنولوژی روز می‌خواهند کار را پیش ببرند چرا شهرداری خودش را درگیر می‌کند.

وی افزود:اگر نواقصی در کار شورا وجود دارد باید بگویم به این دلیل است که اختیارات اعضا متناسب با مسئولیت‌ آنها نیست و ابزار لازم را نداریم.

امینی در رابطه با اخباری مبنی بر احتکار کاغذ توسط موسسه همشهری گفت:این شایعه ضد انقلاب است.اگر مدارک و یا بحثی است، ادامه دهید تا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به عنوان کمیسیون مربوطه آن را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز