خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات باید در فضای شفاف صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۱۱

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در اصلاح امور و تحقق پیام تغییر شهروندان هیچ‌گونه تعارضی با شهردار منتخب و مدیران شهرداری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور بیان داشت: شهروندان تهرانی با حضور در پای صندوق‌های رای و با تعیین ترکیب پارلمان شهری پایتخت پیام تغییرات اساسی را در شیوه مدیریت شهر تهران سر دادند و نسبت به مجموعه گسترده‌ای از رویه‌های گذشته مدیریت شهری اعلام نارضایتی کردند.

وی افزود: همه ما و تهرانی‌های عزیز می‌دانند که در دوره مدیریت گذشته مجموعه قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه‌های سخت‌افزاری در حال انجام بود. حال واکاوی این نکته که تصمیم بر تغییر از سوی افکار عمومی مبتنی بر اتخاذ چه شیوه‌هایی برای مدیریت شهر است رسالتی است که به نظر می‌رسد در طول مدت 100 روزه فعالیت شورا و شهردار منتخب آن قابل ارزیابی است.

سالاری در ادامه گفت: در این مدت گذشته در ارزیابی کلی عملکرد شورای شهر این رویکردها احصا می‌شود. مجموعه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات باید در فضای شفاف صورت بپذیرد.

وی افزود: در مجموعه تذکرات و بحث‌های کارشناسی برفرآیند بررسی طرح‌ها و لوایح و گزارش‌ها بدون مصلحت‌اندیشی سیاسی و صرفاً بر مبنای اصلاح امور شهر و شهروندان ورود پیدا کرده است. آنجایی که انتصابات شهرداری مبتنی بر مطالبات افکار عمومی بوده او را حمایت جدی کرده و آنجایی که اشکالات وجود داشته پیام اعتراض خود را به صورت شفاف بیان کرده است.

سالاری در ادامه گفت: مجموعه‌ای از طرح‌ها و پیشنهادات در خصوص اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای رانت‌زا و فساد انگیز ارائه شده است اما برخی اقدامات شهردار منتخب شورای شهر تهران صدور بخشنامه حوزه شهرسازی و معماری مناطق در راستای تحقق پیام تغییر مردم تهران در تمکین به قانون به طرح تفصیلی به اسناد فرادست، احترام به حقوق مردم، احترام به حقوق اجتماعی و عدم تعدی به حقوق همسایگان و همجواری ها و اتخاذ رویکرد عدم بارگذاری حداکثری برای درآمدزایی صرف علی‌رغم محدودیت‌های جدی که در حوزه منابع اعتباری وجود دارد و اجرای این بخشنامه بر این محدودیت‌ها می افزاید.

وی افزود: ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و نیز توقف شیوه عملکرد کارگذاری‌های شهرداری این بخشنامه نیز جلوه دیگری از درک عمیق پیام تغییر بود و در راستای فساد ستیزی و رانت زدایی از فرآیندهای عملیاتی شهرداری تهران بسیار موثر افتاد.

سالاری تاکید کرد: در رابطه با صدور بخشنامه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران این بخشنامه در مقایسه با بخشنامه‌های قبلی تفاوت‌های قابل توجه و قابل تاملی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز