خبرگزاری کار ایران

سردار یزدی در صحن شورای شهر تهران:

اعتیاد همچون زلزله عمل می‌کند/ایجاد گشت‌‌هایی برای جلوگیری از سرقت و جمع‌آوری اراذل و اوباش

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۹۹

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به خطر زلزله در تهران گفت: من چندین زلزله را مدیریت کردم، اما امروز نگرانی ما از زلزله تهران بسیار بالاست. تهران در برابر زلزله آمادگی لازم را ندارد، از سوی دیگر علاوه بر آن زلزله بزرگ، هر روز در تهران اعتیاد همچون زلزله عمل می‌کند که این امر سیاه‌نمایی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا یزدی؛ فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ امروز (یکشنبه) در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و در صحن علنی این شورا به زمینه‌های همکاری سپاه و مدیریت شهری و اقدامات سپاه در شهر تهران اشاره کرد.

سردار یزدی با تاکید بر اینکه اگر صحن غیرعلنی بود به موارد بیشتری می‌پرداخت، گفت: اگر صحن غیرعلنی بود، موارد بیشتری را می‌شکافتم، اما ممکن است مورد سوءاستفاده رسانه‌های خارجی قرار گیرد. در حال حاضر شرایط امنیتی تهران قابل مقایسه با کشورهای همجوار نیست و این نشان‌دهنده رواج تفکر بسیجی‌ است. علاوه بر بحث امنیت نیروهای سپاه و بسیج اقدامات دیگری نیز انجام می‌دهند که امروز برای خدمات‌رسانی به مردم با همه دستگاه‌ها همراه و همگام هستیم.

او ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید میان ناجا و سپاه یا سپاه و شهرداری اختلاف و تفرقه وجود دارد. ما همگام با شهرداران حرکت می‌کنیم.

سردار یزدی با اشاره به اقدامات و خدمات درمانی و کمک‌های عام‌المنفعه به مردم تهران توسط سپاه افزود: در حال حاضر 300 گروه جهادی بیش از 700 پروژه عمرانی انجام داده‌اند. همچنین چند صد اصله درخت در کمربند تهران، احداث پست قرنطینه برای دام و طیور از جمله اقدامات سپاه در تهران است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه به اقدامات سپاه در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیش از 500 تریلی بار و 700 کانکس به مناطق زلزله‌زده منتقل شد و مردم تهران بدون نگاه قومی، قبیله‌ای و سیاسی وارد میدان شدند، اما از مردم خواهش می‌کنیم که دیگر مواد فاسدشدنی نفرستند، چرا که می‌خواهیم بحث اسکان ثابت را کلید بزنیم.

سردار یزدی در ادامه با اشاره به خطر زلزله در تهران افزود: من چندین زلزله را مدیریت کردم، اما امروز نگرانی ما از زلزله تهران بسیار بالاست. تهران در برابر زلزله آمادگی لازم را ندارد، از سوی دیگر علاوه بر آن زلزله بزرگ، هر روز در تهران اعتیاد همچون زلزله عمل می‌کند. این امر سیاه‌نمایی نیست. ما 21 مورد آسیب اجتماعی را احصاء کرده‌ایم و می‌خواهیم روی این موارد کار کنیم و شورا نیز در این زمینه مسوولیت بزرگی به عهده دارد.

او با بیان اینکه طلاق و فقر هم همچون زلزله هستند، افزود: می‌توانیم با کمک مردم روی آسیب‌های اجتماعی کار کنیم. همه می‌دانند که تبریز متکدی ندارد، چرا نمی‌توانیم متکدیان در تهران را جمع کنیم؟

سردار یزدی با تاکید بر اینکه می‌توان بیکاری را در تهران از میان برد، تصریح کرد: می‌توان بیکاری را به دور از نگاه سازمانی، اقشاری و قشری از بین برد، چرا باید جمع‌آوری اراذل و اوباش فقط به عهده نیروی انتظامی باشد؟ باید نیروی انتظامی را در مواردی همچون جمع‌آوری اراذل و اوباش، سرقت و امثال آن کمک کنیم. ما در سپاه و بسیج این امر را کلید زده‌ایم و جلساتی با دستگاه‌های ذیربط همچون بهزیستی در این زمینه برگزار کرده‌ایم ولی این امر مستلزم مشارکت مردم است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با تاکید بر اهمیت مشارکت مردمی تصریح کرد: مردم باید به ما اعتماد داشته باشند و تصور نکنند، نگاه ما قشری و یا خدای نکرده سیاسی است. خواهش می‌کنم در این زمینه به ما کمک کنید. امروز باید برای برگرداندن نگاه مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی و مسوولان تلاش بیشتری صورت گیرد.

سردار یزدی درباره اقدامات سپاه در این زمینه تصریح کرد: گشت‌هایی برای جلوگیری از سرقت و همچنین جمع‌آوری اراذل و اوباش در تهران توسط سپاه ایجاد خواهد شد. همچنین جهاد بهداشت در شهر تهران نیز اجرا خواهد شد، چرا که در مناطقی از تهران افرادی را می‌بینیم که نیازمندند و امکانات کافی در اختیارشان نیست.

وی همچنین به اقدامات سپاه در زمینه مرمت بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 600 خانه مرمت و بازسازی شدند، 4 هزار مورد دیگر هم شناسایی کرده‌ایم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در خاتمه خطاب به اعضای شورا گفت: ما فرزندان، برادران و خواهران شما هستیم، ممکن است تخلف و یا اشتباهی داشته باشیم، ممکن است کسی در لباس ما یا آنکه کسی که خود را در لباس ما جا زده است، مرتکب تخلف و اشتباه شود، اما ما را همراهی کنید و از ما انتقاد کنید، اما نه از تریبون‌های عمومی بلکه تلفن‌ کنید. مکان ما نیز مشخص است و دفتر ما به روی شما باز است. آقای عارف با نمایندگان تهران هم در دفتر ما رفت و آمد دارند.

او ادامه داد: انتقاد یا صحیح است یا نیست، اگر انتقادتان صحیح باشد اصلاح می‌کنیم در عین حال شما می‌توانید ما را از بیرون ببینید. مردم از شما توقع دارند ما هم همراه شما هستیم و دفتر ما به روی شما باز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز