خبرگزاری کار ایران

محکومیت اقدام آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۱۹

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش اقدام آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار داشت: از طرف اعضای شورای شهر تهران تصمیم نامشروع ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) را محکوم می کنیم.

این اقدام شیطانی با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت بیشتر جهان اسلام علیه سلطه واشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی شد.

او ادامه داد: از بامداد نهضت اسلامی در اوایل دهه ۱۳۴۰ در کنار همه آرمانهای والای امام خمینی و مردم غیور ایران یعنی جهاد علیه استکبار داخلی و خارجی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین و حذف غده سرطانی منطقه یعنی اسراییل آغاز شد.

رئیس شورای شهر با اشاره به اقدامات روشنگرانه در ایران در این زمینه افزود: اولین اقدام روشنگرانه علیه اشغال فلسطین توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت ایشان که در ۲۹ سالگی بدلیل تبعید در سال ۱۳۴۲ هنگام فرار از دست عمال رژیم گذشته در تبعید خود خواسته به دلیل فشارهای علیه مبارزان و بدلیل تبعید امام خمینی و سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کتاب القضبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال ۱۳۴۳ منتشر کرد.

او ادامه داد: مرحوم دکتر مصدق از حصر در احمدآباد مستوفی با مطالعه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار پیغام کتبی ارسال می کنند که کتاب را مطالعه کردم حیف است این کتاب بلامطالعه باقی بماند و پول می فرستند و۲۰۰ جلد هم می خرند که توزیع شود. این کتاب از تاریخچه فلسطین و شکل گیری یهود را بیان کرده است. در آن مدت ساواک با چالشی جدی رو به رو شد و انتشار کتاب را ممنوع کرد و به انتشارات دارالمکتب که این کتاب را منتشر کرده بود اخطار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز