خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

رفتار جامعه با معلولان مهربانانه نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۷۲

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نسبت به رفتار نامهربانانه جامعه با معلولان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عزیزی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گردهمایی روز جهانی معلولان گفت: رفتار جامعه با معلولان مهربانانه نیست؛ بنابراین باید نگرش مثبت ایجاد کنیم.

وی افزود: یارانه مراکز توانبخشی بسیار کم است و به موقع هم پرداخت نمی شود. باید به تمام افراد دارای معلولیت وام اعطا شود.

عزیزی در ادامه گفت: پیشگیری از معلولیت اهمیت ویژه ای دارد، هزینه پیشگیری، یک سوم هزینه های درمانی است.

وی در رابطه با لایحه حمایت از حقوق معلولان گفت: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود حتی با شهردار نیز در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی و پیگرد مسئولانی که قانون سه درصد استخدامی معلولان را رعایت نمی کنند، را از دیگر موارد مطرح شده در لایحه حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد.

عزیزی گفت: مشارکت فعال، دسترسی‌پذیری و تامین امنیت زمینه توانمندسازی معلولان را فراهم می‌کند.

در ادامه ساعی(رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی)گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان 13 سال در کش و قوس بوده و تمام تلاش خود را می کنیم تا طی هفته های آینده، طلسم این لایحه را بشکنیم و آن را به تصویب برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه 10 فصل و 35 ماده دارد که همه آنها مورد بررسی قرار گرفته است بیان داشت: تمام وظایف دستگاه ها در این لایحه، بازنگری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز