خبرگزاری کار ایران

۱۴ مصدوم و ۲ فوتی بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۳۰

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در ۷۲ ساعت گذشته، مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان اصفهان ۱۴ نفر را راهی بیمارستان کرد و جان ۲ نفر را گرفت.

به گزارش ایلنا غفور راستین درباره این حادثه اظهار کرد: ساعت ۹ و ۴۳ دقیقه صبح امروز در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ اصفهان اعلام شد که فردی در داخل یک چادر دچار کاهش سطح هوشیاری شده است لذا بلافاصله واحد امدادی فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد و پس از بررسی شرایط مصدوم، مشخص شد که وی تبعه افغان و ۳۵ ساله بوده و بر اثر روشن کردن ذغال داخل چادر و انتشار گاز سمی منوکسیدکربن جان خود را از دست داده است.

وی افزود: ساعت ۷ امروز نیز مردی از اهالی شهرستان یزدان شهر بر اثر مسمومیت با CO به دلیل نشت گاز از بخاری توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان فاطمه الزهرا نجف آباد منتقل شد؛ همچنین در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه نیز بر اثر انتشار گاز منوکسیدکربن به دلیل روشن بودن ذغال و گاز پیک نیک در روستای ظفرقند، یک خانم و آقای ۲۷ ساله که دچار مسمومیت شده بودند، با تلاش تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ در محل حادثه درمان شدند و یک خانم ۲۲ ساله به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شد.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: عصر روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه نیز سه نفر شامل یک زن و دو کودک در منزلی واقع در خیابان احمدآباد اصفهان و یک زن و یک کودک در خیابان کاوه، کوچه بوستان به دلیل نشت گاز شهری دچار مسمومیت با منوکسید کربن شدند که هر ۵ نفر توسط تکنسین‌های واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی اصفهان پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امین منتقل شدند.  

 راستین خاطرنشان کرد: همچنین روز دوشنبه ۱۳ آذرماه جاری، ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد در تماسی با ۱۱۵ شهرستان اردستان گزارشی از مسمومیت ۲ مرد ۳۶ و ۴۰ ساله با منوکسیدکربن بر اثر استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط گزارش شد؛ این مصدومان توسط آمبولانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات درمانی اولیه بر روی آنها به بیمارستان شهید بهشتی اردستان انتقال یافتند.

وی یادآور شد: ساعت ۷ صبح دوشنبه نیز ۲ نفر شامل یک زن ۴۶ ساله و یک مرد ۴۸ ساله در منزلی واقع در خیابان ملک شهر اصفهان بر اثر نشت گاز از اجاق خوراک پزی دچار مسمومیت با CO شدند؛ این دو نفر نیز توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان غرضی انتقال یافتند.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان افزود: ساعت ۱۵ همان روز نیز یک مرد ۴۰ ساله در میدان تره بار اصفهان به دلیل روشن کردن گاز پیک‌نیک در خودروی کامیون و مسمومیت با منوکسیدکربن جانش را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز