خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت شورای شهر تهران:

نباید به افراد فاقدصلاحیت اجازه ساخت‌وساز داد

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۸۵۳

معاون نظارت شورای شهر تهران از اعطای اجازه ساخت و ساز به افراد فاقد صلاحیت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهردار سابق گفت: ابتدای سال 94 توسط شهردار وقت اعلام شد که ساخت و ساز نیاز به مجری ذیصلاح و ثبت آ‌ن در پروانه ندارد، این بخشنامه اثرات نامطلوب فراوانی در طول این سال‌ها از خود به جا گذاشت و در نتیجه آن هر شخصی در این شهر با هر نوع تخصصی می‌تواند ساختمان بسازد.

او با تاکید بر اینکه این بخشنامه فاقد هر گونه منطقی است، گفت: این بخشنامه بر خلاف مقررات ساختمان و قانون نظام مهندسی است و ارائه این روند با توجه به تغییر نگرش‌های حاکم بر شورا و شهرداری از سوی شهروندان نیز قابل پذیرش نیست و هر چند منافع برخی سازندگان را در پی خواهد داشت.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به قوانین نظام مهندسی در این زمینه تصریح کرد: بر اساس ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشتغال در امور فنی در ساختمان‌سازی نیازمند صلاحیت حرفه‌ای است همچنین بر اساس سیاستهای کلی نظام در بخش مسکن ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص در بندهای 7، 2 – 6 و 3-6 نیز به صورت مستقیم به آنها اشاره شده است.

حبیب زاده در ادامه خطاب به حجت(معاون شهردار تهران) گفت: اگر زلزله در کمین شهر تهران است چرا اجازه می‌دهید افراد فاقد صلاحیت ساختمان بسازند. اگر وزارت راه و شهرسازی در این خصوص کوتاهی می‌کند پس به صراحت اعلام کنید اگر شهرداری موافق این امر نیست دلایل آن را توضیح دهید و اگر هیچ کدام از این موارد صحت ندارد، دستور آغاز مجدد این طرح را صادر بفرمایید و اگر هم منتظر یک طرح دوفوریتی از سوی شورا هستید به این موضوع اذعان کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز