خبرگزاری کار ایران

عامل شکار غیرمجاز دو قوچ وحشی در پارک ملی صیدوا دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۶۷

نیروهای محیط زیست مستقر در پاسگاه محیط بانی پارک ملی صیدوا حین گشت و کنترل در منطقه متوجه صدای شلیک ۲ گلوله و حدود ۵ دقیقه بعد از آن صدای شلیک یک گلوله دیگر شدند.

به گزارش ایلنا، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این باره گفت: محیط بانان با درخواست نیروی کمکی از پاسگاه پرور در قالب دو اکیپ دو نفره به جست و جوی عامل شلیک ها پرداختند.

عباس زارع اظهار داشت: مامورین بعد از چند ساعت پیاده روی در ارتفاعات، حوالی غروب متوجه حضور یک شکارچی غیرمجاز در دامنه کوه شده و به صورت نامحسوس به وی نزدیک شدند.

محیط بانان پس از نزدیک شدن به متخلف و با فرمان ایست و شلیک ۳ تیر هوایی وی را مجبور به نشستن بر روی زمین کرده و متخلف را دستگیر نمودند.

در کنار شکارچی متخلف لاشه دو قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی دارای جواز که ۵ تیر فشنگ نیز در جان لوله داشت، دو چاقو، یک دوربین چشمی، پانزده فشنگ گلوله زنی و چهار پوکه فشنگ گلوله زنی و کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

البته متهم یک همدست محلی نیز داشته که قرار بوده برای حمل لاشه ها به کمک وی بیاید و همدست وی نیز به دادگاه معرفی شده است.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه  و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز