خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اسکان جمعی کارگران در منطقه ۱۲/ به دنبال محدود کردن تردد وسایل نقلیه شخصی هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۵۱

شهردار منطقه 12 با اشاره به برخی از معضلات منطقه گفت: به دنبال محدود کردن تردد وسایل نقلیه شخصی در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منطقه ۱۲ شهرداری تهران یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین مناطق شهری تهران است که وجود بازار بزرگ تهران، مراکز و نهادهای مهم دولتی، وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در این منطقه بر اهمیت آن افزوده است.

پیمان حسین محسنی، شهردار منطقه 12 در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرنوشت طرح انضباط اجتماعی که در این منطقه اجرا شد و یکی از پرحاشیه‌ترین طرح‌های شهرداری بود و انتقادات فراوانی هم به همراه داشت، گفت: با توجه به ویژگی‌های منطقه 12 بی‌شک طرح‌های انضباط اجتماعی تبعات خاص خود را دارد. آنچه اهمیت دارد این است که این طرح در یک فرآیند زمانی پیش برده شده و ایرادات آ‌ن برطرف شود. در حال حاضر طرح انضباط اجتماعی در بخش‌های همچون ساماندهی دست‌فروشان و مباحث ترافیکی نتایج مثبتی هم در پی داشته است، اما بخش‌هایی نیز دچار نقص بوده که شناسایی و آسیب‌شناسی شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که مهمترین ایرادات طرح چه بوده است؟ گفت: نمی‌خواهم اسمش را ایراد بگذارم اما آنچه که امروز مطرح است اهمیت مشارکت خود مردم در طرح است. زمانی که مشارکت مردم در طرحی وجود نداشته باشد، طرح‌ها غیرقابل اجرا و به شدت مورد انتقاد قرار خواهند گرفت.

پیمان حسین محسنی در ادامه با اشاره به طرح سنگفروش کردن برخی خیابان‌های منطقه که اعتراضاتی را از سوی کسبه همراه داشت، گفت: طرح سنگفرش کردن دو بخش دارد، اول  ایجاد کریدور گردشگری و دوم بحث آرام‌سازی حرکت. بخش مرکزی تهران ویژگی‌هایی خاصی دارد درنتیجه افراد بسیار زیادی به صورت پیاده حرکت می‌کنند، درنتیجه با تداخل حرکت وسایل نقلیه شخصی، موتور و پیاده، بحث آرام‌سازی ترافیک اهمیت ویژه پیدا می‌کند. از سوی دیگر در منطقه 12 به دنبال محدود کردن حرکت وسایل نقلیه شخصی هستیم و می‌توان با کاهش دسترسی خودرو ظرفیت‌های گردشگری منطقه را افزایش داد.

 او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی منطقه اختلاف جمعیت شب و روز آن است در حقیقت شب‌ها این منطقه 250 هزار نفر جمعیت و روزها حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد. اصلاح این امر نیاز به جذب جمعیت در شب‌ دارد و یکی از راهکارهای جذب مردم، ایجاد کریدورهای گردشگری این چنینی است.

شهردار منطقه 12 نمونه موفق طرح سنگفرش کردن را خیابان سی‌تیر دانست و گفت: می‌خواهیم اتفاقی که در خیابان سی تیر افتاد به دیگر خیابان‌ها نیز تسری پیدا کند. برای مثال اطراف بازار تهران، باب همایون و میدان امام خمینی‌ نیز چنین طرحی تعریف شده است. خیابان ناصرخسرو نیز از همان خیابان‌هایی است که قرار است این طرح در آن اجرا شود و قصد داریم با یک برنامه اجتماعی و با رعایت تمام ضوابط و شئونات منطقه 12 را بیشتر بشناسانیم. در هر حال شب مردگی یکی از عارضه‌های جدی منطقه است و موجب جمعیت گریزی از منطقه شده است، اما با جذب گردشگر می‌توان تا حدودی این معضل را مرتفع کرد.

محسنی در پاسخ به وجود خانه‌های مجردی در منطقه 12 که پیش از این توسط دبیر شورایاری این منطقه در صحن علنی شورا مطرح شده بود، گفت: در محلاتی از منطقه 12 جمعیت گریزی وجود داشته است، درحقیقت به علت ضوابطی که ساخت و ساز را محدود می‌کند، بافت محل فرسوده شده است، در نتیجه هر کسی حاضر به زندگی در منطقه نمی‌شود. نمی‌خواهم اسمش را بگذارم خانه مجردی بلکه بافت مسکونی منطقه تبدیل به محل اسکان جمعی کارگران شده‌است.

او ادامه داد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم با کمک میراث فرهنگی و آسان‌سازی ضوابط محدود کننده، ساخت و ساز را در منطقه رونق دهیم تا این خانه‌های اجتماعی هم کاهش یابد و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی ناشی از آ‌ن هم کاهش خواهد یافت. هرچند آمار کاملی در زمینه تعداد چنین خانه‌هایی وجود ندارد. اگر بتوانیم با استفاده از پتانسیل‌های تاریخی منطقه پدیده شب مردگی را به شب زندگی تبدیل کنیم به طبع اشتغالزایی نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز