خبرگزاری کار ایران

سرپرست تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

اعزام ۱۷۰ نیروی بهداشتی و درمانی از تبریز به مناطق زلزله زده غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۹۹۶

سرپرست تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: تیم اعزامی این دانشگاه شامل ۱۷۰ نیروی تخصصی بهداشتی و درمانی از بامداد جمعه هفته گذشته در مناطق زلزله زده حضور یافتند و با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تا کنون خدمات گسترده ای را در این مناطق، ارائه داده اند.

به گزارش ایلنا، دکتر علی عبادی با بیان این مطلب، افزود: نیروهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو بیمارستان صحرایی شهدای سرپل ذهاب و تازه آباد ثلاث باباجانی مستقر شدند همچنین تیم های بهداشتی نیز به صورت ده گردشی هر روز از حداقل سه روستای مناطق زلزله زده بازدید کردند و خدمات مورد نیاز را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۱۴ پزشک عمومی در حوزه درمان و ۸ پزشک عمومی در حوزه بهداشت به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از زمان حضور دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مناطق زلزله زده تا کنون ۱۰ هزار نفر به بخش اورژانس بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب مراجعه کردند، افزود: در یک هفته اخیر، ۹۰ بیمار برای دریافت خدمات بیشتر پزشکی به بیمارستانها و مراکز درمانی شهر کرمانشاه اعزام شدند و هیچ موردی از فوت در بیمارستان صحرایی سرپل ذهاب ثبت نشد.

دکتر عبادی یادآور شد: در یک هفته اخیر در بیمارستان سرپل ذهاب، ۹۰ نفر بستری و ترخیص شدند و علاوه بر آن، ۸۰۰ ویزیت متخصص زنان، ۱۳۰۰ ویزیت کودکان، ۴۰۰ ویزیت قلب، ۸۴۰ مورد سونوگرافی و ۳۲۰ مورد رادیولوژی برای مردم این منطقه، انجام شد.

وی افزود: در بیمارستان تازه آباد ثلاث باباجانی تا کنون ۳۱۰۰ نفر مراجعه کرده اند و علاوه بر این افراد، ۱۴۵۰ نفر نیز از خدمات سرپایی را دریافت کردند. در این بیمارستان ۱۴ نفر بستری و تحت نظر هستند.

دکتر عبادی اضافه کرد: در بیمارستان ثلاث باباجانی ۲۶۱ مورد ویزیت زنان، ۵۱ مورد ویزیت قلب، ۱۴۳ مورد سونوگرافی و ۱۱۲ مورد رادیولوژی تا امروز توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است.

به گفته سرپرست تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناطق زلزله زده غرب کشور، خدمات بهداشتی ارائه شده در این مناطق تا کنون شامل ۸۷ مورد کنترل و بازرسی منابع آب آشامیدنی، سالم سازی ۱۵۵۶ متر مکعب آب با کلر، ۱۸۹ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۱۴۵۱ متر مربع گندزدایی از سطوح، ۳۳ کیلو سمپاشی سطوح روستاها، ۲۳ مورد کلر زنی در تانکرهای سیار و کلرسنجی آنها، ۳۹ مورد بازرسی بهداشت محیط توسط تیم های نظارتی، ۲۴ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، ۳۶۲ مورد بازدید از اردوگاه های اسکان موقت، ۱۴ مورد نظارت بر آشپزخانه های تهیه غذای گرم در شهر و روستا، ۱۷ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۶۶ مورد گندزایی از سرویس ها و حمام های سیار با کلر بوده است.

وی در پایان گفت: قرار بود تیم دانشگاه علوم پزشکی تا جمعه در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند و پس از آن، دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر شوند اما با توجه به شرایط مقرر شد که نیروهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا روز دوشنبه در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز