خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

همه‌گیری بیماری‌‎های عفونی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد/بیمارستان‌ها به‌زودی فعال می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۶۴

وزیر بهداشت ضمن اشاره به آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده، تاکید کرد که بیمارستان‌های آسیب‌دیده در زلزله غرب کشور، بزودی به چرخه فعالیت بازمی‌گردند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سیدحسن هاشمی با حضور در مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب، درباره شرایط بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده گفت: در مقایسه با روزهای اول وقوع زلزله غرب کشور، شرایط بهتر شده و در حوزه بهداشت و درمان مشکل جدی وجود ندارد.

به گفته وی، بیش از ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مصدومان این حادثه انجام شده و این مصدومان دوره نقاهت خود را طی می‌کنند. همچنین در حال حاضر مصدوم یا مجروحی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

وزیر بهداشت افزود: خوشبختانه همه‌گیری بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیری که منشاء عفونی و میکروبی دارند در مناطق زلزله زده وجود ندارد. همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده، حضور جدی دارند.

وی گفت:  بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده به زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردند و بیمارستان جدید در سرپل ذهاب، طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان آسیب‌دیده شهدای سرپل ذهاب هم تا ۳ ماه آینده به طور کامل وارد چرخه خدمت می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در سایر شهرها از جمله اسلام آباد مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه امروز معاون اول رییس جمهور تصمیماتی برای بهبود این شرایط گرفته شود و اقدامات دراز مدت آغاز شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا تثبیت شرایط در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور می‌یابند. هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این هفته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ۱۷۰ متخصص، فوق تخصص، پرستار و بهداشتیار در این مناطق مستقر شده‌اند.

وی گفت: آسیب‌های بلایای طبیعی سخت و زیاد است، اما همه دستگاه‌های اجرایی در مناطق زلزله‌زده با امکانات زیاد حضور دارند و هماهنگی این دستگاه‌ها، بالاترین هنر مدیران است.

وزیر بهداشت افزود: از همکارانم در حوزه بهداشت و درمان تشکر می‌کنم و خوشبختانه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراقبت‌ها و خدمات رایگان، در دسترس و مناسبی را به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند. ارتباط مجموعه بهداشت و درمان کشور با مناطق زلزله‌زده، قطع نخواهد شد و حضور همکاران ما در این مناطق، مستمر و مداوم خواهد بود.

وی گفت: وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی بود که در نخستین ساعات بروز زلزله در غرب کشور، در این مناطق حاضر شد و به ارائه خدمات به مصدومان پرداخت. بازسازی ۶۲ پایگاه تخریب شده، ترمیم ۱۴۰ مرکز بهداشتی آسیب دیده، ساخت ۲۴ مرکز جامع خدمات سلامت و بازسازی ۲ بیمارستان اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب به سرعت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز