خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا:

هنوز اقدامی برای توزیع بنزین یورو 5 صورت نگرفته‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۵۵

استاندار تهران گفت: توزیع بنزین یورو 4 به 91 درصد و توزیع گازوئیل یورو 4 به 90 درصد رسیده است، اما در خصوص توزیع بنزین یورو 5 اقدامی صورت نگرفته‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین مقیمی در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه 8/8/96 باید گازوئیل یورو 4 در هشت کلانشهر توزیع و بنزین یورو 4 در همه کلانشهرها به طور صد در صد توزیع شود، گفت: بر اساس گزارش نماینده شرکت توزیع کننده نفت و بنزین در استان تهران توزیع بنزین یورو 4 به 91 درصد و توزیع گازوئیل یورو 4 به 90 درصد رسیده است اما در خصوص توزیع بنزین یورو 5 اقدامی صورت نگرفته‌است.

او ادامه داد: برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی اگر لازم باشد برای تامین منابع آن می‌توانیم از عوارض ارزش افزوده استفاده کنیم و حداقل 20 درصد از عوارض ارزش افزوده را برای کاهش آلودگی هوا و 10 درصد از عوارض ارزش افزوده را به فضای سبز عمومی اختصاص دهیم که اولویت نیز با کمربند سبز و ورودی شهرها و روستاها است و باید تلاش کنیم تا پایان برنامه ششم یک فضای سبز عملیاتی شده ایجاد کرده باشیم و به سمتی برویم که بعد از پایان برنامه استان تهران دارای یک کمربند سبز باشد که بتوان از طریق آن آلودگی را کنترل کرد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: منابع طبیعی نیز موظف است برای تامین نهال ‌های مورد نیاز این برنامه تمام تلاش خود را کرده و اگر با کمبود بودجه مواجه است سریعا به ما اعلام کند. همچنین بعد از تامین آب آشامیدنی برای مردم استان تهران، تامین آب فضای سبز از اولویت‌های اصلی ما است.

مقیمی تاکید کرد: اصل بر اجرای این تصمیمات است نه آوردن دلایلی برای عدم اجرای این برنامه‌ها و همه دستگاه‌های درگیر موظف هستند تا کمک کرده و این برنامه عملیاتی شود.

او همچنین با اشاره به مصوبه سال 93 که در جهت کاهش آلودگی هوا مصوب شده بود، گفت: بر اساس بند یک این مصوبه تعویض کاتالیزگر خودروهای عمومی درون‌شهری (اتوبوس‌ها) باید ظرف مدت شش ماه توسط شهرداری‌ها و وزارت کشور اجرا و سازمان حفاظت محیط زیست ناظر بر اجرای آن می‌شد. خودروهای عمومی درون‌شهری سالانه هشت میلیارد تومان برای تعویض این کاتالیزگرها نیاز دارند که می‌توانیم این هزینه را از طریق مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عوارض آلایندگی تامین کنیم.

مقیمی با بیان اینکه در این جلسه وظایف منابع طبیعی وزارت نیرو و تامین منابع مالی برنامه‌ها مشخص شد، گفت: در خصوص احداث یک واحد تولید یا مونتاژ موتور برقی نامه‌ای به شورای برنامه‌ریزی توسعه استان ارسال شود و این موضوع را نیز با آنها مطرح کنیم تا تصمیمات لازم در این زمینه نیز اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز