خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت مطرح کرد:

۱۷۰۰ دلار؛ سرانه بهداشت و درمان هر ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۸۱۵

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: قبل از طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۴ درصد بود که اکنون این عدد به ۳۸ درصد رسیده و هزینه های کمرشکن سلامت را نیز با این برنامه به ۲.۸ درصد رسانده ایم.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در جلسه تخصصی مدیریت هزینه‌ها در حوزه درمان کشور، گفت: در ۴ سال گذشته و در ماه‌های اخیر ۷۰ درصد تلاش ما برای پیگیری جذب منابع بوده است.

وی با عنوان این مطلب که باید تلاش و سیعی برای حصول منابع انجام شود، افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم بهداشت و درمان کمتر از ۷ درصد بود و اکنون با اجرای این برنامه به ۸ درصد رسیده است، این در حالی ست که در کشور ترکیه این رقم ۶.۱ درصد است.

حریرچی ادامه داد: از سوی دیگر سرانه بهداشت و درمان در کشور ما به ازای هر نفر حدود ۱۷۰۰ دلار است و نسبت به کشورهایی با درآمد مشابه نسبتا بالا است.

قائم مقام وزیر بهداشت، افزود: قبل از طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۴ درصد بود که اکنون این عدد به ۳۸ درصد رسیده و هزینه ‌های کمرشکن سلامت را نیز با این برنامه به ۲.۸ درصد رسانده ایم.

وی گفت: مدیریت هزینه‌های درمان با روش‌های ساده تا پیچیده‌ای قابل انجام است، اما مهمترین اولویت ما حفاظت مالی از جیب مردم در پرداخت هزینه‌های درمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز