خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

اعزام 60 تیم روان‌شناسی به مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۰۹

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تأکید بر اهمیت توجه به سلامت روحی و روانی آسیب دیدگان، به ارایه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی الماسی؛ معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: متعاقب وقوع حادثه زلزله، معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اهمیت موضوع باز توانی روحی و روانی آسیب دیدگان، با دعوت از سمن‌های روان شناسی استان، تشکل‌های استادان هیات علمی، گروه‌های روان‌شناسی دانشگاه‌های استان و روان شناسان و مددکاران اجتماعی داوطلب، به سازمان دهی و اعزام اکیب‌های جهادی به مناطق زلزله زده پرداخت، به طوری که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همان روز اول 60 تیم 2 نفره به مناطق زلزله زده برای کمک روحی روانی به آسیب دیدگان اعزام کرد.
 
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره ترکیب اکیب‌های اعزامی افزود: یک تیم برای داشتن حداکثر کارایی، باید حداقل شامل متخصص روانپزشک، روانشناس و مددکار باشد تا کارایی لازم را داشته باشد.
 
 الماسی با بیان اینکه حضور مردم برای کمک رسانی و امداد به زلزله زدگان حضوری حماسی بود، گفت: واقعه زلزله زیبائی‌ها و زشتی‌هایی دارد، بی شک حضور فراگیر مردم در صحنه کمک رسانی، زیبا ترین جلوه‌های نمود حس مسئولیت اجتماعی است و برخی بی نظمی‌ها و توزیع نامناسب اقلام کمکی، سوء استفاده برخی ها در کنار سردرگمی و نداشتن برنامه واحدی توسط ستاد بحران از جمله زشتی های این بحران بود.
 
وی تصریح کرد: باید از تجربیات و حواشی مختلف قبل و بعد از وقوع بحران ها درس گرفت، متاسفانه با وجود بحران های بسیاری که در کشورما رخ داده، هنوز کتاب علمی برای آموزش ستادهای بحران، گردآوری و تدوین نشده که در مواقع بحرانی از قبل تدارکات لازم برای مدیریت آن اندیشیده باشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز