خبرگزاری کار ایران

جزئیات بازدید وزیر راه وشهرسازی از سایت مسکن مهر اسلام‌آباد؛

استمحال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال/ شما را تنها نخواهیم گذاشت

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۵۲

وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر به استان کرمانشاه از واحدهای آسیب‌دیده سایت مسکن مهر اسلام‌آباد بازدید کرد و ضمن حضور در بین مردم این منطقه گفت: پس از بررسی و ارزیابی واحدها مشخص می‌شود که کدام یک به تعمیرات جزئی یا کلی نیاز دارند. همچنین بلوک‌های آسیب‌دیده باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در جریان سفر به استان کرمانشاه پس از بازدید از بیمارستان آسیب‌دیده امام خمینی (ره) اسلام‌آباد در جمع مردم زلزله‌زده سایت مسکن مهر این شهرستان حضور یافت و برای دومین بار از نزدیک در جریان اوضاع و شرایط موجود قرار گرفت.

وی در جمع ساکنین واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده مسکن مهر اسلام‌آباد ضمن ابراز همدردی با مردم قهرمان و پهلوان اسلام‌آباد گفت: بنده به خوبی درک می‌کنم که شما در این مدت چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید.

آخوندی افزود: من از زمان جنگ تحمیلی در این منطقه رفت‌و آمد داشته‌ام و به خوبی درک می‌کنم که در دوران جنگ این مردم چه سختی‌هایی را تحمل کردند اما این حادثه ناگوار زلزله که یک تقدیر الهی بود، موجب درد و رنج برای مردم این منطقه شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولین بازدید خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان داشت: دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید کردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی که نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

وی خطاب به مردم شریف اسلام‌آباد و کرمانشاه اظهار کرد: دوستان عزیز مطمئن باشید که ما در کنار شما هستیم و به هیچ‌وجه شما را تنها نخواهیم گذاشت.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تک تک واحدها را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد تا مشخص شود که کدام واحدها نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دارند. همچنین بلوک‌هایی که آسیب کلی دیده‌اند باید برچیده و بلوک‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

آخوندی در رابطه با وام‌های مسکن مهر خاطرنشان کرد: فعلا دستور استمحال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت. البته در مدت ۲ سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: به دلیل اینکه فشاری به مردم وارد نشود این دستور را صادر کرده‌ام  و پس از اینکه ارزیابی‌های دقیق صورت گرفت و میزان خسارات مشخص شد تصمیم دقیق و صحیح‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی شده است و مشخص شد که چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم خطاب به ساکنین مسکن مهر اسلام آباد بیان کرد: خوشبختانه همه واحدهای شما بیمه بودند. پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمام واحدها پرونده تشکیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز