خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

عزل شهردار ناحیه 2 منطقه 1 شهرداری‌تهران بابت قطع درختان خیابان ولیعصر/جریمه 4 میلیاردی برای مالک متخلف

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۱۲

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای‌سبز شهرداری تهران از عزل شهردار ناحیه 2 منطقه 1 به دلیل اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف خود در ماجرای قطع درختان خیابان ولیعصر (عج) خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد مختاری با اشاره به قطع درختان خیابان ولیعصر(ع) توسط شرکت نگین‌خودرو اظهار کرد: با توجه به نگاه سخت‌گیرانه شهردار تهران نسبت به هر گونه تخلف کارمندان، بلافاصله پس از اطلاع مسئولان شهرداری منطقه 1 نسبت به قطع درختان ولیعصر(عج) دستورات لازم برای عزل شهردار، معاون خدمات شهری و شهردار شب ناحیه 2 از سوی شهردار منطقه به‌دلیل اهمال در انجام وظایف صادر شد.

وی با بیان اینکه سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز شکوائیه‌ای در این خصوص تنظیم و تقدیم معاون دادستان تهران کرد، ادامه داد: ضمن اینکه، مسئولان دادستانی تهران و در راس آنها آقای تورک روز بعد از قطع درختان به محل مراجعه کرده و با بررسی همه زوایا و کنترل دوربین‌های مدار بسته اطراف محل تخلف را شناسایی کردند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از احضار متخلفان به دادستانی تهران خبر داد و گفت: روز گذشته دادستانی تهران، شهردار ناحیه و معاون خدمات‌شهری برکنار شده ناحیه را کنار مسئول فضای سبز منطقه یک احضار کرد.

مختاری با تاکید بر برخورد دادستانی با مالک متخلف شرکت نگین‌خوردو تصریح کرد: علاوه بر این، موضوع تخلف در کمیسیون ماده 7 طرح شد و اعضا به اتفاق، رای بر جریمه مالک به اندازه سه برابر عوارض صادر کردند که این به معنای جریمه بالغ بر 4 میلیاردی مالک است. همچنین، اعضا با اعمال ماده 4 اصلاح قانون، ماده 686 قانون مجازات اسلامی و غرس دو برابر محیط بن درختان در اطراف خیابان ولیعصر (عج) موافقت کردند.

وی در پایان گفت: براساس تبصره یک ماده 6 لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، در صورتی که فرد یا افرادی فضای سبزی را تخریب کنند یا به‌طور‌ عمد از بین ببرند، محل مذکور با حکم قوه محترم قضائیه به نفع محرومان به فضای سبز برای استفاده عموم تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز