خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

ویزیت بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۴۶۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تشریح خدمات این دانشگاه به زلزله‌زدگان گفت: در کنار همه خدمات تیم های اعزامی، سه هزار و ۲۴۹ مورد ویزیت پزشکان متخصص و عمومی نیز طی روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آبان، انجام شده است.

به گزارش ایلنا، علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر آماده باش مجموعه بهداشت و درمان فارس و قطب جنوب کشور، برای خدمات رسانی زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: تاکنون دو تیم ۵۱ و ۹۷ نفره از نیروهای بهداشتی و درمانی، از این دانشگاه به استان کرمانشاه اعزام شده و در شهرها و روستاهای مختلف این استان، استقرار یافته‌اند.

وی نقش خدمات بهداشتی را نیز در شرایط کنونی، بسیار موثر دانست و افزود: در همین راستا و با توجه به بروز مشکلات روحی در مواقع بحران هایی از این قبیل، تیم سلامت روان اعزامی، ضمن غربالگری ۲۲۸ نفر از هموطنان ساکن این مناطق، با برپایی نشست های مشاوره انفرادی و گروهی، در راستای بازگشت امنیت روانی به مردم این مناطق، تلاش خود را به کار بسته‌اند.

 بهادر از خدمات مامایی، به عنوان یکی دیگر از نیازهای سلامت مردم زلزله زده یاد کرد که تاکنون با معاینه ۵۷۲ نفر از بانوان انجام شده و ادامه داد: همچنین تامین سلامت غذایی هموطنان نیز در این شرایط، با تهدید مواجه شده و تیم کارشناسان تغذیه اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور در جمع هموطنان زلزله زده، با آموزش، توزیع مکمل های غذایی برای گروه های خاص، پایش سبد غذایی خانوارها و مداخله های تغذیه ای، برای رفع این مشکل اقدامات جدی داشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از اقدامات بهداشت محیط، به عنوان یکی دیگر از خدمات تیم اعزامی دانشگاه به مناطق زلزله زده یاد کرد که با بازرسی منابع آب آشامیدنی، سالم سازی با کلر، کلرسنجی آب، کدورت سنجی، گندزدایی، سم پاشی، بازدیدهای نظارتی و سنجش سلامت بهداشتی مراکز پخت غذا، در حال انجام است.

وی همچنین شیوع بیماری های واگیردار را یکی از خطرات سلامت در هنگام بروز حوادث مترقبه برشمرد و گفت: در همین راستا، تیم مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن انجام واکسیناسیون، بازدید از چادرها و روستاها، بررسی شیوع احتمالی بیماری های شایع با بیماریابی و آموزش، برای پیشگیری از این مشکل، تلاش می کنند.

انجام ۲۰ مورد عمل سرپایی، در کنار دیگر خدمات پیراپزشکی، دیگر مواردی بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان گوشه ای دیگر از خدمات رسانی تیم سلامت فارس، از آن ها نام برد.

 بهادر، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان کشور، در کنار دیگر ارگان ها، به زودی شاهد بازگشت سلامت و آرامش، در مناطق زلزله زده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز