خبرگزاری کار ایران

ثبت ۱۵۷ حادثه رانندگی به دلیل عدم استفاده از پل هوایی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۹۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: طی ۳ سال گذشته ۱۵۷ حادثه رانندگی برای عابران پیاده‌ای که از پل هوایی استفاده نکرده اند؛ رخ داده است.

به گزارش ایلنا، سجاد زارع صفت با اشاره به اجرای پروژه تحلیل تصادفات منطقه۱۱ پایتخت در سامانه GIS، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مدت ۳ سال اخیر، بیش از ۱۵۷ تصادف منجر به جرح و فوت عابران پیاده در محدوده پلهای هوایی این منطقه شده است که فارغ از عدم اجرای صحیح قانون، حاکی از ضعف فرهنگ ترافیکی در بین شهروندان است.

وی با بیان این که در حال حاضر ۱۹ پل هوایی عابرپیاده در منطقه ۱۱ وجود دارد؛ ادامه داد: بروز ۱۵۵حادثه جرحی و ۲ تصادف فوتی، حاصل تردد شهروندان از محدوده معابر مجهز به پل هوایی این منطقه بوده که بیش از ۱۲۶ فقره از این حوادث به دلیل عدم توجه کافی به جلو توسط رانندگان انواع وسایل نقلیه رخ داده است.

زارع صفت با بیان این که مقصر بیشتر حوادث رانندگی به وقوع پیوسته برای عابران پیاده در اطراف پل‌های هوایی، موتورسیکلت با کسب ۸۷ درصد از کل آمار بوده است؛ تصریح کرد: سواری، اتوبوس و وانت در رده‌های بعدی مقصران این تصادفات هستند.

وی همچنین از محدوده پل‌های مقابل پردیس  رازی و خیابان اسکندری به عنوان نقاطی یاد کرد که تصادفات فوتی برای عابران پیاده رخ داده است.

او ادامه داد: تعداد عابران پیاده مجروح شده در ۱۵۷ حادثه رانندگی محدوده پل‌های هوایی این منطقه ۱۶۳ نفر بوده و حدود ۷۰ درصد از کل تصادفات ۳ سال مذکور در روز اتفاق افتاده است.

وی از پل‌های هوایی واقع در میدان وحدت اسلامی، مقابل پارک  رازی و مقابل بیمارستان فارابی به ترتیب به عنوان حادثه خیزترین نقاطی یاد کرد که با وجود تجهیز به پل هوایی، شاهد عبور شهروندان از عرض معبر و بروز انواع تصادفات بوده‌ایم و اظهار داشت: برای ساخت و نصب هریک از این پل‌ها، حداقل ۲۰۰میلیون تومان هزینه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران با تاکید بر این که در سال‌های اخیر مدیریت شهری با تجهیز بسیاری از پل‌های هوایی به پله برقی و آسانسور و نیز رفع نواقص موجود، شهروندان را به استفاده از آن‌ها ترغیب کرده است؛ گفت: عدم اجرای کامل قانون و ضعف آموزش در بین شهروندان، از دلایل اصلی بلااستفاده ماندن بسیاری از پل‌های هوایی سطح شهرهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز